سبد خرید شما خالی است.

آینده از دید Apple Glass، همه چیز درباره اپل گلس

ادمین یکشنبه، 8 خرداد 9 دقیقه مطالعه
آینده از دید Apple Glass، همه چیز درباره اپل گلس

محصول احتمالی آینده اپل مجموعه‌ای از عینک‌های هوشمند به نام Apple Glass است که به احتمال زیاد در سال 2025 به بازار عرضه خواهند شد. اگر از طرفداران داستان‌های علمی تخیلی باشید، با AR یا واقعیت افزوده آشنایی دارید. در سال‌های اخیر شرکت اپل بر روی تکنولوژی AR تمرکز کرده و در آینده‌ای نزدیک شاهد عینک‌هایی با قابلیت نمایش اطلاعات و برنامه‌ها بر روی لنز عینک توسط این شرکت خواهیم بود.

ویژگی های Apple Glass، عینک هوشمند اپل :

  • استفاده از فریم‌های پلاستیکی یا فلزی
  • قابلیت نمایش اطلاعات بر روی هر دو لنز
  • وابستگی به آیفون برای همگام‎‌سازی اطلاعات
  • بدون دوربین، حاوی سنسور LiDAR
  • قابلیت کنترل با حرکات صورت
  • نمایش اطلاعات با استفاده از رابط UI Starboard
  • قابل استفاده با لنزهای طبی
  • قیمت تقریبی 499 دلار

به نظر می‌رسد اپل راه درازی برای دستیابی به تکنولوژی عینک‌های هوشمند دارد. این شرکت به دنبال تولید عینک‌هایی است که در عین سبک و شیک بودن بتوانند اطلاعات را بر روی لنزها نشان دهند. احتمالا اپل در حال کار کردن روی توسعه یک هدست AR است. این هدست بزرگ مانند عینک ایمنی دور سر قرار می‌گیرد و اطلاعات را در داخل لبه هدست به نمایش می‌گذارد. این شرکت قصد دارد برای تولید Apple Glass از تکنولوژی Apple VR که باعث ایجاد تصاویر سه بعدی می‌شود استفاده کند. با توجه به طولانی بودن پروسه طراحی عینک‌های هوشمند ممکن است عرضه این محصول تا سال 2025 طول بکشد.

شایعاتی درباره Apple Glass

طی چند سال گذشته شایعات زیادی در مورد عینک‌های AR اپل منتشر شده اما اطلاعات محدودی از Patent‌های این عینک فاش شده‌ است که ویژگی‌های امیدوارکننده‌ای را برای هدست‌های اپل نشان می‌دهد. ویژگی‌هایی که در ادامه بیان می‌شوند ترکیبی از شایعات، پتنت‌ها و افشاگری‌هایی هستند که به ما نگاهی کلی از آنچه ممکن است «Apple Glass» باشد می‌دهد. بسیاری از رقبای اپل شروع به ساخت محصولاتی کرده‌اند که با صفحه نمایش نهایی اپل رقابت می‌کنند، اما هیچ کدام به پای پیچیدگی محصول پر سروصدای اپل نمی‌رسند.

فیس‌بوک که اکنون به متا تغییر پیدا کرده امیدوار است جزو اولین شرکت‌هایی باشد که هدستی جهانی با ویژگی‌های AR و VR را به عموم مردم عرضه می‌کند. تا به امروز مدیرعامل اپل، تیم کوک (Tim cook ) به جز تمجید مستمر از واقعیت افزوده و آینده آن از اپل به جنبه‌های دیگر این محصول اشاره نکرده است.

طراحی

هنوز عکس‌هایی از طراحی واقعی عینک‌های هوشمند به بیرون درز نکرده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل می‌خواهد این عینک شیک و قابل دسترس برای عموم مردم باشد. اپل واچ، گجت خوبی برای بررسی نحوه مدیریت اپل در برخورد با طراحی محصولات پوشیدنی خود است؛ ساعتی ظریف که دنیایی از فناوری در خود دارد.

طراحی اپل گلس

تصاویر اپل گلس در پتنت‌ها بیشتر شبیه به عینک ایمنی است. از آنجا که این تصاویر نمونه‌های اولیه از محصول برای نشان دادن حق ثبت اختراع هستند و نه تصویر محصول نهایی، نمی‌شود به آنها استناد کرد. اپل گلس می‌تواند شبیه به یک عینک معمولی باشد اما تا زمانیکه اخبار رسمی‌تر از آن منتشر نشود راهی برای دانستن شکل آن وجود ندارد.

طراحی یک محصول فناوری که کاربران بخواهند از آن روی صورت خود استفاده کنند، کار ساده ای نیست. استایل، رنگ و حتی شکل لنز در خرید یا رد یک محصول دخیل هستند و اپل شرکتی است که به داشتن رویکردی همه پسند برای بسیاری از محصولاتش شناخته شده است.

جان پراسر (Jon Prosser) نمونه های اولیه عینک‌ها را دیده بود و در ژوئن 2020 آنها را “sleek” نامید. او تخمین زده بود که این عینک‌ها در سال2021 عرضه خواهند شد ولی اخباری در این باره در آن سال اعلام نشد. در 21 می شایعه جدیدی از Jon Prosser منتشر شد که ادعا می‌کرد مجموعه ای از عینک های “heritage edition” طراحی خواهد شد که شبیه به عینک هایی هستند که استیو جابز میزد.

مارک گورمن، گزارشگر فناوری Bloomberg، اظهار داشت همانطور که AppleInsider در طول سال ها گزارش کرده دو دستگاه مجزا وجود دارد، یکی عینک ادعا شده و دیگری یک هدست VR. جان پراسر وجود دو دستگاه مختلف را قبول می‌کند اما با جدول زمانی طولانی مدت عرضه عینک در سال 2023 که گورمن ارائه کرده موافق نیست.

سونی ممکن است نمایشگرهای Micro OLED نیم اینچی را برای هدست اپل با وضوح 1280×960 تامین کند. به گفته منابع، انتظار می‌رود سفارش نمایشگرها تا نیمه اول سال 2022 انجام شود. با این حال، این ممکن است برای هدست واقعیت مجازی اپل باشد.

حق انحصاری مالکیت که اواخر سال 2020 فاش شد به یک هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده اپل اشاره می کند که به طور خودکار لنزهای قرار گرفته در جلوی چشم کاربر را با استفاده از مایعات برای تغییر شکل لنز برای بهبود بینایی کاربر تنظیم می‌کند. این پتنت مجموعه ای از اجزای عدسی را در اطراف یک محفظه سیال مرکزی پیشنهاد می‌کند که می تواند توسط یک پمپ و مخزن متصل باد شده و تخلیه شود.

شایعات بعدی به تاخیر در تولید عینک اپل اشاره کردند. مینگ چی کو، تحلیلگر، می‌گوید که «Apple Glass » ممکن است تا سال 2025 آماده نباشد، زیرا مجموعه‌ای از اتصالات AR برای عرضه در سال 2030 تنظیم شده‌اند.

قابلیت های پردازش و عمر باتری

سیگنال‌های بی‌سیم، نمایشگرهای هوشمند، میکروفون‌ها، پردازنده‌های قدرتمند و LiDAR به دستگاهی اضافه می‌شوند که به باتری بزرگی نیاز دارد. اگر اپل دستگاهی را می‌خواهد که مناسب عموم مردم باشد، علاوه بر ظاهر قابل قبول باید عملکرد خوبی هم داشته باشد. اپل باید بین باتری عظیم و پردازنده آن و ظاهر عینک تعادل برقرار کند. یکی از جنبه هایی که اپل می تواند آن را کاهش دهد، قدرت پردازش است. همانند نسل اول اپل واچ، عینک هوشمند می‌تواند برای تمام نیازهای پردازشی به آیفون تکیه کند و فقط اطلاعات را نمایش دهد.

اپل با انتقال اطلاعات از گوشی به عینک، پردازش محلی را به شدت کاهش می دهد و تنها باید نگران روشن کردن صفحه نمایش و سنسورها باشد. فناوری این امکان را دارد که تا سال 2025 که این محصول عرضه می‌شود گجت باریک و سبک “Apple Glass” ارائه کند.

قابلیت‌های پردازش و طول عمر باتری اپل

یکی از اختراعات ثبت شده توسط اپل مجموعه‌ای از ایستگاه های پایه و دستگاه های ردیابی IR است که می‌توانند برای پردازش داده‌ها و انتقال اطلاعات به “Apple Glass” یا یک هدست VR استفاده شوند. این ابزارهای ردیابی که در یک ایستگاه dedicated base بارگذاری می‌شوند، امکان ردیابی بهتر و استفاده کمتر از باتری را برای فناوری‌های wearable فراهم می‌کند. موزه‌ای را تصور کنید که بتواند کاربر را دنبال کند و داده های مربوطه را در عینک نشان دهد، درحالیکه ایستگاه‌های پایه تمام کارها را انجام می‌دهند.

جانی آیو (Jony Ive) یک بار اظهار داشت که یک محصول می‌تواند سال‌ها در حال توسعه باشد و منتظر باشد تا فناوری به ایده آن محصول برسد. اپل احتمالاً همین رویکرد را در اینجا اتخاذ می‌کند و عینک‌های AR را در زمینه‎‌های مختلف داخلی توسعه می‌دهد تا زمانیکه فناوری رشد پیدا ‌کند.

ایرپادهای اپل نمونه خوبی از یک دستگاه فوق فشرده با عمر باتری خوب هستند. حتی کوچک‌ترین عضو اپل AirPods Pro هم با فعال کردن ANC چندین ساعت دوام می‌آورند. اگر نمونه‌های اولیه، همانطور که پراسر گفت، «sleek» باشند، ممکن است اپل مشکلات طراحی خود را در مورد عمر باتری حل کرده باشد.

عینک باید به عنوان یک نمونه فناوری و مد به مشتری خدمت کند، اما همچنین باید عملکرد سومی در قالب یک عینک واقعی را برای بسیاری از افراد انجام دهد. انتظار می رود که اپل گزینه ای برای سفارش لنز طبی ارائه دهد، اما یک پتنت مورد دیگری را توصیف می کند؛ خود لنز می تواند متناسب با شماره چشم کاربری که از آن استفاده می کند تنظیم شود.

حریم خصوصی و “Apple Glass”

بخاطر حفظ حریم خصوصی و جلوگیری از پیامدهای اجتماعی آن اپل قصد ندارد دوربینی در “Apple Glass” قرار دهد. به گفته جان پراسر، اپل گلس تنها حسگرهایی مانند LiDAR را روی فریم خواهد داشت که امکان آگاهی از محیط پیرامون و ژست‌های حرکتی را بدون نقض حریم خصوصی دیگران فراهم می‌کند. همچنین انتظار می‌رود اطلاعات روی لنز عینک فقط به کاربر نشان داده شود و دیگران از دیتاهای نشان داده شده مطلع نشوند. اپل همچنین به دنبال استفاده از “Apple Glass” برای احراز هویت است. این هدست به جای استفاده از بیومتریک داخلی آیفون شما، می‌تواند تشخیص دهد که کاربر به دستگاه نگاه می‌کند یا خیر و بلافاصله قفل آن را باز کند. این ویژگی درست مانند اپل واچ پس از احراز هویت کاربر زمانیکه برای اولین بارعینک را می‌زند کار می کند. به گفته اپل، Apple Glass جایگزین آیفون نخواهد شد.

رابط کاربری Starboard

آیفون دارای Springboard است، مجموعه ای از نمادها که به عنوان صفحه اصلی شما عمل می کنند. اپل گلس دارای “استاربرد” است. نام هیچ عنصر رابطی فاش نشده، اما فرض بر این است که اپل رابط کاربری خود را بر روی یک رابط AR تطبیق خواهد داد. کدهای مربوط به آزمایش چنین رابط کاربری دریک iOS 13 Release Candidate یافت شد. کد STARTester و منبع آن به دستگاهی که می‌توان آن را “worn or held” نامید در یک فایل readme یافت شد. اطلاعات زیادی درباره UI Starboard نداریم اما تقریبا از وجود آن مطمئن هستیم.

سنسور LiDAR امکان کنترل ژست‌ها را بدون نیاز به کنترل‌کننده یا نشانگر فراهم می‌کند. با این حال، برخی از پتنت‌ها پیشنهاد کرده‌اند که اپل ممکن است سنسور کنترل کننده‌ دیگری برای تجربیات تعاملی‌تر مانند بازی‌ها بسازد. این سنسور با نشان دادن موقعیت جغرافیایی، جهت قطب نما، شیب سر، ردیابی چشم و سایر حسگرها دراطمینان خاطر از دقت هنگام نمایش اشیاء AR نبود دوربین را جبران می‌کند.

ویژگی‌های AR در iOS پتانسیل «Apple Glass» را نشان می‌دهند

اپل سال‌هاست که واقعیت افزوده را تحت بررسی و رشد قرار داده و با هر نسخه از iOS ویژگی‌های جدیدی به ARKit اضافه می‌شود. این ویژگی‌ها همانند پازلی همگی به ویژگی‌های یک سیستم عامل و نرم‌افزار ساخته شده برای «Apple Glass» اضافه می‌شوند.

ARKit

انکرهای مکان‌نما به توسعه دهندگان و کاربران اجازه می دهند اشیاء واقعیت افزوده را به مکان های خاصی در دنیای واقعی متصل کنند. استفاده از یک هدست AR یا مجموعه ای از عینک AR در حین قدم زدن در شهر به شما امکان می دهد اشیای پیرامونتان را بدون تعامل بیشتر ببینید. این گجت به گونه‌ای برنامه نویسی شده که می‌تواند با استفاده از داده‌های نقشه شناخته‌شده و ساخت اشکال دقیق، اشیاء را نمایش دهد.

ARKit

Depth API جدید برای استفاده از سیستم LiDAR در نسل چهارم آی‌پد پروها ایجاد شد که می‌توان آن را در «Apple Glass» گنجاند. با استفاده از داده های عمق گرفته شده و نقاط آنکر خاص، کاربر می تواند یک نقشه سه بعدی از یک مکان در چند ثانیه ایجاد کند. این ویژگی منجر به تجربه‌های AR فراگیرتر می‌شود و به برنامه درک بهتری از محیط اطراف برای قرار دادن اشیا و ترتیب آنها می‌دهد.

ردیابی صورت و دست نیز در ARKit اضافه شده است که امکان بازی های پیشرفته واقعیت افزوده و فیلترهایی را که از ردیابی بدن استفاده می کنند، می دهد. از این ویژگی می‌توان برای ترجمه زنده زبان اشاره یا پیوست کردن اشیاء AR به یک شخص برای بازی مانند برچسب لیزری استفاده شود.

App clips

با iOS 14، کاربران می توانند برای دسترسی به یک «Clip»، با لمس یک برچسب NFC، روی پیوند کلیک کنند یا یک کد QR خاص را اسکن کنند. این کلیپ‌های برنامه بخش‌های سبک‌وزن یک برنامه هستند که لازم است کمتر از 10 مگابایت باشند و به‌عنوان یک کارت شناور در دستگاه شما نشان داده می‌شوند. با استفاده از این قابلیت می‌توانید از ورود به سیستم Apple و Apple Pay برای تکمیل تراکنش در چند لحظه، بدون دانلود برنامه استفاده کنید.

App clips

کدهای QR تخصصی بسیار قابل توجه هستند، زیرا اپل می‌تواند این کدها را در سراسر جهان برای استفاده با App Clips در آیفون پخش کند تا در آینده با “Apple Glass” کار کنند. فرضیه در AR یکسان خواهد بود، به سمت یک کد QR بروید و یک شی AR را ببینید که می توانید با آن تعامل داشته باشید و بدون دانلود یک برنامه کامل خریداری کنید.

HomeKit Secure Video Face Recognition

HomeKit Secure Video که در سال 2019 به iOS اضافه شد، برخی از ویژگی‌های هوشمند را برای کاربران ارائه می‌کند، مانند جستجوی آسان‌تر اشیا از طریق فیلم. در iOS 14، این ویژگی امنیتی یک عملکرد طبقه بندی چهره را به دست می آورد که به آن امکان می دهد افراد را هنگام نزدیک شدن به دوربین شناسایی کند. داده‌های تشخیص چهره در برنامه Photos برای کارکرد این عملکرد استفاده می‌شود و اپل آن را برای افرادی که در real-time ضبط می‌شوند اعمال می‌کند. در حالی که انتظار نمی‌رود اپل گلس دوربین داشته باشد، LiDAR و سنسورهای دیگری خواهد داشت که می‌توانند داده‌های کافی برای تعیین هویت یک شخص ایجاد کنند.

HomeKit Secure Video Face Recognition

یکی از اولین ویژگی هایی که کاربران از هدست واقعیت افزوده می خواستند، تشخیص فوری چهره برای یادآوری نام یا اطلاعات مهم است. این به خودی خود دارای مشکلات حریم خصوصی گسترده ای است، اما اگر مجموعه داده محدود به آنچه کاربر در آیفون خود دارد بشود بسیار ایمن‌تر و مفیدتر خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه Apple Glass

بزرگترین شایعه در مورد اپل گلس بالقوه اپل در 18 می 2020 منتشر شد. جان پروسر گفته بود که 499 دلار قیمت خود عینک است و کاربر برای تهیه‌ی عدسی‌ای که با شماره‌ی چشمش سازگار باشد، باید مبلغی جداگانه پرداخت کند که ممکن است قیمت عینک تا 1500 دلار افزایش یابد.

مینگ چی کو می گوید که عینک هوشمند اپل پس از هدست واقعیت مجازی آن منتشر خواهد شد. هدست واقعیت مجازی در سال 2022 و عینک آن تا سال 2025 وارد بازار خواهند شد. کو همچنین اظهار داشت که اپل لنزهای تماسی با قابلیت AR را در سال 2030 یا بعد از آن عرضه خواهد کرد.

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR