سبد خرید شما خالی است.

مقایسه قابلیت حذف بک گراند در macOS Ventura با Photoshop و Pixelmator Pro

ادمین یکشنبه، 16 مرداد 7 دقیقه مطالعه
مقایسه قابلیت حذف بک گراند در macOS Ventura با Photoshop و Pixelmator Pro

مقایسه قابلیت حذف بک گراند در macOS Ventura با Photoshop و Pixelmator Pro

اپل در کنفرانس WWDC 2022 به معرفی ویژگی‌های جدید سیستم عامل‌های خود پرداخت. یکی از جالب‌ترین آپدیت‌های عرضه شده توانایی حذف پس زمینه تصویر در macOS Ventura و iOS 16 بود. این قابلیت در iOS 16 با نام Copy Subject شناخته می‌شود و در برنامه‌های مربوط به تصاویر (Photos apps) فعال شده وبا پاک کردن بک گراند تصویر به کاربر امکان به اشتراک گذاری تصویر در پیامرسان‌ها را می‌دهد. در macOS Ventura این قابلیت بنا به دلایلی Remove Background نام‌گذاری شده است.
وقتی صحبت از ویرایش پس زمینه عکس می‌شود، برای یک گرافیست هیچ بخشی سخت‌تر از حذف بک گراند و برش سوژه به صورت دستی نیست. امروزه نرم‌افزارهای ویرایش به کمک ادیتورها آمده و با تشخیص نوع تصاویر و سوژه خیلی تمیز و با سرعت کار حذف پس زمینه را انجام می‌دهند.
Adobe Photoshop و Pixelmator دو نرم‌افزار قدرتمند در زمینه ویرایش تصاویر و حذف پس زمینه هستند که سال‌های طولانی‌ای در این زمینه فعالیت کرده‌اند.در سال‌ 2021، Pixelmator Pro قابلیت حذف پس زمینه را به mac اضافه کرد. از طرفی برنامه فتوشاپ اخیرا ابزار Quick Action را برای حذف هرچه سریع‌ترو خودکار پس زمینه به منوی ابزار خود اضافه کرده است.
آیا آپدیت‌های جدید سیستم‌عامل‌های اپل رقیبی برای این برنامه‌ها هستند؟ در این مقاله قصد بررسی و مقایسه نحوه کار آنها را داریم.

ممکن است تجربه‌های متفاوتی به دست بیاورید

مقایسه بین برنامه‌های مختلف ویرایش عکس به دلیل متفاوت بودن قابلیت‌های هر یک از آنها هیچگاه دقیق و منصفانه نخواهد بود. هرچقدر که به جزئیات برنامه‌ها آشنایی داشته باشید و روش کار با ابزارهای مختلف آنها را بلد باشید، تجربه‌ی شما متفاوت خواهد بود. برای مثال کسی که طی مدت زمان ده ساله با برنامه فتوشاپ کار کرده و به ابزارهای masking آن مسلط است و کار بی‌نقصی ارائه می‌دهد، اگر با Pixelmator pro همان کار را انجام دهد نتیجه نه تنها یکسان نخواهد بود بلکه در این تجربه کاملا شکست خواهد خورد.

اکنون که امکان شبیه‌سازی توانایی‌ها و مقایسه‌ی جنبه‌های یکسان برنامه‌های ویرایش عکس وجود ندارد بهترین روش، مقایسه‌ی برنامه‌ها از جنبه‌ی ابتدایی‌ترین ابزارها و نحوه ویرایش خودکار آنهاست. مانند آنچه که اپل در برنامه ویرایش عکس خود ارائه کرده است یعنی ویرایش خودکار عکس بدون هیچ پیکربندی یا تنظیماتی برای ویرایش عکس. با در نظر گرفتن همه‌ی اینها احتمالا فکر می‌کنید که ویژگی‌های جدید اپل نسبت به سایر برنامه‌ها پایه‌ای‌تر باشد و مانند برنامه‌‌ فتوشاپ با چندین سال سابقه فعالیت در حوزه ویرایش و ادیت تصاویر نتواند پاسخگوی انتظارات شما باشد. حتی ممکن است فکر کنید Pixelmator Pro عملکرد بهتری نسبت به بقیه دارد. ما در اینجا با سه تصویر متفاوت عملکرد هوش مصنوعی این سه برنامه‌ی ویرایش عکس را به چالش کشیده‌ایم. برای این آزمایش از سه تصویر استفاده شده است. اولین عکس، تصویر دو نفر را که در محیطی داخلی زیر نور چراغ‌های مهمانی ایستاده اند،نشان می‌دهد. درحالیکه تصویر دوم، عکسی از محیط خارجی در نور روز از فردی ایستاده است.

سومین عکس کلوزآپ متوسط از یک گیاه گلدانی است که در بیرون در نور روز گرفته شده است..

تجربه کار با Pixelmator Pro

Pixelmator Pro در هر سه تصویر ضعیف‌ترین عملکرد را نشان داد. بهترین عملکرد آن با عکس شماره 1 بود، جایی که بهتر از فتوشاپ موهای این دو نفر را از بک گراند جدا کرد. همچنین در مورد نرده ها در عکس شماره 2، نسبت به بقیه برنامه‎‌ها بهتر عمل کرد. از جمله ایرادات این برنامه ویرایش عکس باقی ماندن تصویر موهای قرمز زنی در عکس است که البته به راحتی با کشیدن سریع ابزار قلم مو می‌توان رد موها را پاک کرد.

تجربه حذف بکگراند با Pixelmator Pro
تجربه حذف بکگراند با Pixelmator Pro

Pixelmator Pro ضعیف‌ترین عملکرد خود را در تصویر سوم نشان داد که حتی با استفاده از ابزارهای دیگر هم نمی‌نوان آن را اصلاح کرد. در مورد این عکس، نوردهی، کنتراست یا سایر تنظیمات تصویر اصلی باید قبل از حذف بک گراند ویرایش شود.

تجربه کار با Adobe Photoshop

تجربه حذف بکگراند با Adobe Photoshop
تجربه حذف بکگراند با Adobe Photoshop

به نظر می‌رسد فتوشاپ در مورد عکس اول در کل بهتر از Pixelmator Pro عمل کرده است مخصوصات در زمینه حذف کامل تصویر زن مو بنفش. اما بررسیرجزئی‌تر از موهای مردان خطاهایی را نشان می دهد. به طور غیر قابل توضیحی، فتوشاپ تصمیم گرفته است برخی از قفل ها را درست در بالای یقه مرد سمت راست حذف کند. این عمل حذف کاملا طبیعی به نظر می رسد، اما هیچ یک از برنامه های حذف پس زمینه دیگر این اشتباه را مرتکب نشدند.
همچنین فتوشاپ در رابطه با موهای پراکنده مرد در عکس دوم بهتراز همه برنامه های دیگر عمل کرده است. پراکنده شدن و نازک شدن تار موها در یک روز بادخیز چالشی واقعی برای حذف پس زمینه است و بنظر می‌رسد فتوشاپ در این زمینه با عملکرد خوب خود موفق‌تر از بقیه است.

تصویر دوم بیرونی نشان‌دهنده‌ی ضعیف‍ترین عملکرد فتوشاپ است. نحوه حذف نرده‌های تصویر دوم به‌ ویژه با قابلیت Quick Action بدترین و ضعیف‎‌ترین عملکرد فتوشاپ را نشان می‌دهد. در حالی که فتوشاپ در زمینه جدا کردن برگ‌های گیاه گلدان از تصویر زمینه که کار ظریفی است به طور قابل توجهی بهتر از Pixelmator Pro عمل کرده، اما عملکردش به اندازه کافی خوب نیست و در مورد جدا کردن خود گلدان از بک گراند به‌طور محسوسی ضعیف‌تر ظاهر شده است.

تجربه کار با Mac Preview and Photos

در Mac، این ویژگی در Photos به عنوان Copy Subject و در Preview به عنوان Background Removal است و هر دو تقریبا عملکرد یکسانی دارند. ویژگی جدید اپل در زمینه حذف بک گراند عکس‌ها، بهترین عملکرد را در مورد تصویر شماره 3 یعنی گیاه گلدانی انجام داد که در نهایت نتیجه‌ به فتوشاپ نزدیک‌تر بود تا Pixelmator Pro.

در مورد نحوه مدیریت عکس شماره 1، نتیجه رضایت بخش بود تا حدی که فقط باید موهای مرد سمت چپ را کمی ویرایش کنید. هر دو نسخه iOS 16 و macOS Ventura، در عکس‌ها و پیش‌نمایش، درمورد ویرایش عکس‌های محیط بیرونی ضعیف‌تر بودند. درباره تصویر شماره 3 موهای باد زده بد به نظر می رسند و بیشتر نرده ها پاک شده اند. در این عکس نرده‌ها سوژه نیستند و می‌توان گفت اپل با حذف هر چیزی غیر از سوژه اصلی، کار خوب و قابل قبولی ارائه داده است.


با مقایسه این سه برنامه به نظر میرسد در مجموع عملکرد Pixelmator Pro به طور قابل توجهی بهتر بود.

مسائل عجیب با Copy Subject

برای مقایسه تصاویر حاصل از ویرایش با برنامه‌های مختلف، آنها در Pixelmator Pro، گردآوری شدند. تصاویر اصلی با وضوح کامل ردیف شدند و سپس یک لایه جدید با تمام نتایج حاصل از فتوشاپ، ویرایشگرهای اپل و Pixelmator Pro ایجاد شد.

تفاوت اندازه بسیار جزئی در اندازه تصویر نتیجه و تصویر اصلی وجود داشت که فقط هنگام قرار دادن یک تصویر روی عکس دیگر قابل توجه بود و به چشم دیده میشد. اما تغییر اندازه تصویر در قابلیت کپی کردن و حذف بک گراند اپل قابل توجه بود. در تمام موارد استفاده از ویرایشگرهای اپل، تفاوت‌های غیرمنتظره‌ای در اندازه تصاویر حاصل وجود داشت. به عنوان مثال، تصویر اصلی گیاه گلدان 4032 پیکسل در 3024 پیکسل بود. Pixelmator Pro، Photoshop و اپلیکیشن Mac’s Preview همگی آن اندازه را حفظ کردند و گیاه گلدان روی یک پس‌زمینه شفاف متمرکز شد.

اما همان تصویر گیاه گلدانی که توسط Photos در آیفون ویرایش شده بود با وضوح 1051 پیکسل در 1287 پیکسل منتشر شد. و در برنامه Mac’s Photos، نتیجه فقط 534 پیکسل در 634 پیکسل بود. در هیچ یک ازبرنامه‌های اپل، iOS 16 یا macOS Ventura، و همچنین پیش‌نمایش در Ventura – هیچ گزینه‌ای مبنی بر انتخاب کیفیت و سایز عکس خروجی وجود ندارد. همانطور که از نامش پیداست، فقط در زمینه کپی کردن سوژه اصلی به درد می‌خورد. حتی ویژگی Preview به نام Background Removal در واقع پیش زمینه را می گیرد و آن را در کلیپ بورد قرار می دهد.

اگر آن تصویر حاصل را در Mail در آیفون جای‌گذاری کنید، می‌توانید آن را در اندازه‌های مختلف ارسال کنید. این مساله تغییر اندازه و علاوه بر این، قرار گرفتن سوژه کپی شده در کلیپ بورد، نشان می دهد که اپل انتظار دارد از این ویژگی برای اشتراک گذاری سریع استفاده شود. این شروع یک کار ویرایش تصویر نیست، شروع و پایان گرفتن یک موضوع و به اشتراک گذاری آن از طریق پیام یا ایمیل است.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید که به صورت حرفه‌ای به ویرایش و حذف بک گراند تصاویر خود بپردازید، Photoshop و Pixelmator Pro هر دو ابزارهای باورنکردنی و خارق‌العاده‌ای برای این کار هستند. اشتراک در فتوشاپ از 20.99 دلار در ماه شروع می شود، اگرچه نسخه آزمایشی آن وجود دارد. Pixelmator Pro یک نسخه آزمایشی رایگان دارد و در صورت تمایل می‌توانید با قیمت 40 دلار از فروشگاه Mac App اشتراک مادام‌العمر آن را بخرید.

اما اگر به دنبال به اشتراک‌گذاشتن تصاویر در سریع‌ترین زمان با دوستانتان هستید، این کار را می‌توانید با ویژگی جدید اپل انجام دهید. بدون پرداخت هزینه اضافی و نیاز به آموزش خاصی و با چند حرکت کوچک انگشتانتان به نتیجه میرسید. با در نظر گرفتن این شرایط به نظر می‌رسد قابلیت حذف پس زمینه اپل به جریانی اصلی تبدیل خواهد شد. ابزاری که قرار است به میلیون ها نفر کمک کند و احتمالاً میلیاردها عکس توسط ابزارهای جدید اپل ویرایش خواهند شد.

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR