سبد خرید شما خالی است.

انتظاراتی که از اپل در سال 2021 داریم: آی‌مک با طراحی جدید و …

ادمین یکشنبه، 5 بهمن 5 دقیقه مطالعه

بنظر می رسد سال 2021 سال بزرگی برای مک باشد.
اپل انتقال به پردازشگرهای اپل سیلیکون را در سال پیش با یک مک mini جدید، مک‌بوک پرو ۱۳-اینچی و یک مک‌بوک Air جدید شروع کرد. شایعات حاکی از آن است که اولین آی‌مک طراحی دوباره خود را برای اولین بار بعد از یک دهه دریافت میکند، همچنین مک‌بوک pro مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید و بیشتر.

در اینجا هر آنچه که از لاین مک و انتقال اپل سیلیکون در این سال انتظار داریم را بررسی میکنیم…

اپل تایید کرده‌است که انتقال کامل مک‌ها به تراشه های اپل سیلیکون حداکثر دو سال طول خواهد کشید. مک mini جدید، مک‌بوک Air و مکبوک Pro سه مدل از اولین‌های اپل سیلیکون هستند که در دسترس‌اند. انتظار می‌رود که مدل‌های دیگر مک به آرارمی در طول دو سال آینده معرفی شوند به گونه‌ای که تا زمانی که انتقال کامل انجام شود.

آی‌مک جدید

یکی از محتمل‌ترین مک‌ها برای انتقال به اپل سیلیکون آی‌مک است. اخیرا در ماه آگوست آی‌مک یک به روزرسانی داخلی را دریافت کرده‌است، اما این بروزرسانی شامل پردازشگر اینتل جدید در داخل آن است، و طراحی خارجی آن بدون تغییر مانده است.

اپل سیلیکون، مک جدید

در واقع آی‌مک مدت زیادی است که آماده‌ی طراحی جدید صنعتی است. شاسی بیرونی آن آخرین بار در سال ۲۰۱۲ اصلاح شد، زمانی که اپل شروع به طراحی پوشش محافظی کرد که در کناره‌ها دارای زخامت ۵ میلیمتری بود. اما این طراحی فقط از کناره‌ها قابل دیدن است و جدای از آن در طول یک دهه گذشته آی‌مک بدون تغییر باقی مانده‌است.

تحلیلگر اپل به نام Ming Chi Kuo  بارها گزارش داده است که اپل یک آی‌مک با صفحه نمایش ۲۴ اینچی و دوباره طراحی شده را، در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد کرد. همچنین اخیرا به گزارش بلومبرگ، اپل دو آی‌مک جدید برای امسال دارد که قرار است جایگزینی برای مدل‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی و با طراحی مشابه صفحه نمایش XDR Pro باشد.

به گفته گزارشات: “طراحی دوباره آی‌مک یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های تصویری برای تمامی محصولات اپل در این سال خواهد بود”. این تغییرات شامل حذف “chin area” از قسمت پایینی و طراحی پشتی صاف به جای منحنی خواهد بود. اپل همچنین در حال برنامه ریزی برای دو ورژن دیگر و جایگزین کردن آن‌ها با مدل‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی موجود، در ادامه همین سال است.

قبلا خبرها حاکی از آن بود که اپل در حال توسعه‌ی آی‌مک مدل ۲۴ اینچی، که به صورت تئوری جایگزینی بدای مدل ۲۱.۵ اینچی خواهدبود. بلومبرگ به صورت خاص اشاره‌ای به سایز صفحه در طراحی آی‌مک جدید نکرده است، و به جای آن تنها اظهار کرد که دو ورژن برای جایگزینی مدل‌های ۲۱.۵ و ۲۷ اینچی عرضه خواهدشد.

مک‌بوک‌های Pro جدید

اپل سیلیکون، مک جدید

یک ورژن از مک‌بوک‌ pro ۱۳ اینچی در حال حاضر با پزدازنده‌ی اپل سیلیکون موجود است. اما نسبتا محدود است: دو پورت “thunderbolt”, حداکثر ۱۶ گیگابایت حافظه و حداکثر دو ترابایت محل ذخیره SSD. انتظار می‌رود اپل در مرحله بعدی مک‌بوک‌های سطح بالاتر خود را تغییر دهد.

اول آنکه گزارشات بیان می‌کنند که اپل یک مک‌بوک pro ۱۴ اینچی و با طراحی تازه را در راه دارد. به گفته Kuo این عرضه در Q2 یا Q3 سال ۲۰۲۱ اتفاق خواهد افتاد. در ماه نوامبر Kuo ادعا کرد که مک‌بوک با تمامی فاکتورهای جدید و طراحی صنعتی، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

مخصوصا، به گفته kuo اپل یک خط تولید مک‌بوکهای ۱۴ و ۱۶ اینچی pro دارد که امسال مشخص خواهدشد. تغییرات طراحی شامل لبه‌های غیرمربعی و منحی دار (squared-off) در نیمه های بالایی و پایینی ماشین، همانند طراحی صاف مشابه آیپد pro و سری آیفون ۱۲ خواهد بود.

با این حال بزرگترین تغییر این است که “touch bar” به طور کلی حذف خواهدشد، در عوض اپل به یک ردیف فیزیکی از کلیدهای عملکردی باز خواهد گشت. این اتفاق ۵ سال بعد از اولین معرفی تاچ بار توسط اپل در سال ۲۰۱۶ و معرفی آن به عنوان آینده روش ورودی Mac، می‌افتد.

همچنین به گفته Kuo، مک‌بوک pro جدید شامل بازگشت “MagSafe” برای شارژ کردن خواهد بود، همانند تکنولوژی استفاده شده در مک‌بوک‌های pro قبل از سال ۲۰۱۶. این تحلیلگر همچنین افزود که مکبوک‌های pro سال ۲۰۲۱ شامل پورت‌های درونی IO خواهند بود، به این معنی که اکثر کاربران نیازی به خرید دانگل‌های اضافی ندارند.

مک Pro جدید

اپل سیلیکون، مک جدید

مک Pro یکی از محصولات پر رمز و راز اپل است که هنوز مشخص نیست در کجای نقشه اپل سیلیکون قرار می‌گیرد. اخیرا، بلومبرگ بیان کرد که اپل در حال ساخت یک مک Pro است که طراحی آن اندازه‌ای برابر نصف مک Pro موجود را خواهد داشت.

جالب آن است که، بلومبرگ می‌گوید مک pro کوچکتر می‌تواند نوستالژی “Mac G4 cube” را یاداوری کند، اما درون آن با اپل سیلیکون مجهز خواهد بود.

مک pro برای پیشبینی سخت‌تر است، زیرا دارای طراحی مقیاسی ویژه‌ است، که به کاربران اجازه می‌دهد تا اجزا را با یکدیگر ترکیب و وصل کند و اجزای انفرادی را ارتقا می‌دهد. مشخص نیست که اپل سیلیکون چگونه در این طراحی ایفای نقش می‌کند. همچنین مشخص نیست که مک pro جدید در سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شود یا خیر.

مک Mini

مک Mini M1 کنونی از محدودیت‌های شبیه به مک‌بوک ۱۳ اینچی pro رنج میبرد و دارای ماکسیموم ۱۶ گیگابایت حافظه است، تنها دو پورت thunderbolt در عقب و اترنت ۱۰ گیگابایتی نیز ندارد. این در واقع نسبت به نسل قبلی مک mini اینتل که هنوز هم به بروش میرسد، نزول و پسرفت به شمار می‌آید.

این احتمال وجود دارد که اپل دارای یک مک مینی جدید در راستای چهار پورت تاندربولت و سایر مشخصات رده بالاتر باشد ، اما باید منتظر بمانیم تا مطمئن شویم موضوع چیست.

مک‌های اینتل بیشتر؟

سرانجام ، مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد با استفاده از پردازنده های اینتل Mac های اضافی نیز عرضه کند یا خیر.  در رویداد WWDC سال گذشته ، اپل گفت که هنوز تعداد بیشتری مک‌های اینتل در راه است، و این عملا با آی‌مک‌های جدید معرفی شده در ماه آگوست ثابت شد.

در پاسخ به گزارش اخیر Ming-Chi Kuo ، افشاگر معتبر توئیتر L0vetodream گفت که فاکتور فرم دوباره طراحی شده “نه فقط برای سیلیکون” بود ، این پیام کاملاً رمزگونه و نامشخص است. ممکن است اشاره به این داشته باشد که اپل به دلیل سطح بالای سفارشی کردن ، Intel Mac Pro را در اطراف خود نگه داشته است.

در واقع ، بلومبرگ گزارش داد که علاوه بر Mac Pro با اندازه ای نصف شده، اپل همچنین در حال برنامه ریزی نسخه ای با همان طراحی Mac Pro فعلی است که می تواند در حال حاضر با استفاده از پردازنده های Intel عرضه شود.

جمع بندی: اپل سیلیکون در سال ۲۰۲۱

واضح است که سال 2021 به عنوان یک سال مهم برای Mac در نظر گرفته شده است ، Pro از مک‌بوک پرو ۱۴ اینچی تا یک خط iMac کاملاً دوباره طراحی شده برای اولین بار در یک دهه گذشته. اگرچه تضمینی نیست که تمام این سخت افزار جدید امسال عرضه شود.

نظرات خود را در این باره با ما به اشتراک بگذارید.

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR