سبد خرید شما خالی است.

هرآنچه اپل در رویداد مهم خود اعلام کرده است، آی‌او‌اس 14.3 و بیشتر

ادمین یکشنبه، 25 آبان 5 دقیقه مطالعه

هرچیزی که اپل در ایونت ماه نوامبر خود اعلام کرده ‌است. که شامل پردازنده‌ی M1 در کنار یک مک‌بوک Pro، مک‌بوک  Air و مک mini  جدید است.

پردازنده‌ی M1

پردازنده‌ی M1

اپل کار خود را با معرفی پردازنده‌ی M1، اولین تراشه اپل سیلیکون برای مکینتاش شروع کرد. به گفته اپل پردازنده‌ی M1، دارای CPU با عملکرد حداکثر 3.5 برابر سریعتر، GPU تا 6 برابر سریعتر و یادگیری سریعتر ماشینی تا 15 برابر را ارائه می‌دهد.

اپل می‌گوید تراشه M1 بصورت اختصاصی برای Mac طراحی شده است. و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است  تا مک‌ها اندازه‌هایی کوچک‌ تر با بازده انرژی بیشتری داشته باشند. به همین ترتیب، M1 دارای طراحی هشت-هسته‌ای است؛ 4 هسته برای عملکرد بهتر و 4هسته برای بازده بهتر.

 

از نظر گرافیکی، پردازنده‌ی M1 شامل GPU 8-هسته‌ای یکپارچه است، که به گفته اپل می‌تواند جریان‌های 4K برای ویدئو، بازی و.. را کنترل کند. اپل اعلام کرده است که “این سریعترین طراحی یکپارچه گرافیکی در یک کامپیوتر شخصی است”. M1 همچنین برای اولین بار موتور‌عصبی اپل (Apple’s Neural Engine) را با طراحی 16-هسته‌ای وارد مک می‌کند. که باعث پیشرفت‌هایی در مواردی مانند پردازش ویدیوئی، تشخیص صدا، پردازش تصویر و سایر وظایف یادگیری ماشینی می‌شود.

در آخر، اپل در طول رویداد تاکید کرد که macOS 11 Big Sur بگونه‌ای طراحی شده تا پردازنده‌ی M1 بیشترین بازده را داشته باشد و مواردی مانند بیدار شدن سریع از خواب، عملکرد بهتر Safari و عمر بهتر باتری را ارائه دهد.

 

پردازنده‌ی M1 همچنین به شما این امکان را می‌دهد تا سه نوع متفاوت از برنامه‌ها را بر روی Mac خود اجرا کنید:

  • اپلیکیشن‌های آیپد و آیفون بروی Mac از طریق اپ استور
  • اپل می‌گوید ترجمه Rosetta 2 به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی که برای مک‌های Intel ساخته شده‌اند را برروی اپل سیلیکون راه‌اندازی کنید، و گاها حتی برنامه‌ها در Rosetta با پردازنده M1 عملکرد بهتری در مقایسه با Intel دارند.
  • برنامه‌های جهانی (Universal) برنامه‌هایی هستند که برای پردازنده‌های اپل سیلیکون و یا Intel ساخته شده‌اند و قابل دانلود از طریق اپ استور و یا وب هستند.

اپل همچنین اعلام کرده که macOS 11 Big Sur بطور رسمی از 12 نوامبر برای استفاده عموم در دسترس خواهد بود.

اولین مکینتاش‌ها با پردازنده‌ی M1 سه مورد هستند که در اینجا آن‌ها را دقیق بررسی می‌کنیم:

مک‌بوک جدید Air

مک‌بوک جدید Air

اولین مک اپل سیلیکون معرفی شده یک مک‌بوک Air مجهز به پردازنده‌ی M1 بود. به گفته اپل CPU 8 هسته‌ای جدید آن عملکردی 3.5 برابر سریعتر از مک‌بوک Air Intel قبلی دارد، در حالی که GPU 8 هسته‌ای آن تا 5 برابر هم سریعتر است. همچنین کنترل کننده‌ی ذخیره‌سازی تراشه M1 و آخرین فناوری فلش باعث عملکرد 2 برابر سریعتر SSD شده است.

قابل ذکر است که، مک‌بوک جدید Air همچنین دارای طراحی بدون فن است که باتوجه به میزان کار آن کاملا بدون صدا است. جدای از این تغییر، طراحی مک‌بوکAir جدید تا حد زیادی شبیه به نسل قبلی مک‌بوکAir  است. در کنار این، شما دو پورت USB-C با پشتیبانی از USB4 و thunderbolt 3 دارید.

اما جایی که مک‌بوک Air جدید شروع به درخشیدن می‌کند طول عمر باتری آن است. بر طبق داده‌های اپل، مک‌بوک Air جدید در هنگام جستجو در وب 15 ساعت و هنگام تماشای ویدئو 18 ساعت دوام باتری دارد. که در مورد مک‌بوک Air اینتل سال 2020، 12 ساعت بود.

مک‌بوک Air جدید حالا قابل سفارش است و قیمت آن از999$ شروع می‌شود. به صورت پایه شما یک RAM 8گیگابایتی، یک CPU 8-هسته‌ای،GPU 7-هسته‌ای و محل ذخیره 256 گیگابایتی دریافت خواهید کرد. شما می‌توانید آن‌ها را به یک RAM 16 گیگابایتی، GPU 8-هسته‌ای و محل ذخیره SSD 2 ترابایتی ارتقا دهید. اولین سفارش‌ها در تاریخ 17 نوامبر خواهند رسید.

مک مینی جدید

مک مینی جدید

به دنبال مک‌بوک Air جدید، اپل با کمال تعجب یک مک mini  جدید را هم با پردازنده‌ی M1 معرفی کرد.  Mac miniجدید دارای CPU 8-هسته‌ای جفت شده با GPU  8-هسته‌ای دارد و به گفته اپل سه برابر سریعتر از نسل قبلی مک mini با پردازنده‌ی Intel است.

اپل گفته ‌است که مک mini جدید دارای یک سیستم پیشرفته حرارتی است که باعث تقویت عملکرد آن بشکل بی‌صدا و خنک می‌شود. همچنین از نمایشگرها هم پشتیبانی می‌کند؛ که شامل نمایشگرPro XDR، و قابلیت اتصال به وایفای 6 است. مک‌mini  جدید دارای دو پورت USB-C در پشت آن با پشتیبانی از USB4 و thunderbolt 3، در کنار دو پورت USB-A، HDMI 2.0 و یک هدفون جک 3.5 میلی‌متری است.

مک مینی همچنین به طرز قابل توجهی افت قیمت داشته است. مدل پایه آن از 699$ شروع می‌شود که 100$ کمتر از مدلIntel  است. پیکربندی پایه آن پردازنده M1 را با CPU هشت-هسته‌ای، GPU  8-هسته‌ای و RAM  8گیگابایتی و SSD 256 گیگابایتی ارائه می‌دهد. که شما می‌توانید آن را به SSD دو ترابایتی و RAM 18 گیگابایتی ارتقا دهید.

اگر همین حالا مک‌مینی را سفارش دهید، 17 نوامبر به دست شما می‌رسد.

مک‌بوک Pro 13 اینچی جدید

مک‌بوک Pro 13 اینچی جدید

و آخرین اما نه کم اهمیت در میان آن‌ها، اپل یک مک‌بوک Pro 13 اینچی جدید مجهز به پردازنده M1 با CPU 8 هسته‌ای، GPU 8 هسته‌ای را معرفی می‌کند. به گفته اپل مک‌بوک Pro جدید تا 2.8 برابر سریعتر از نسل قبلی آن از نظر‌عملکرد CPU، و تا 5 برابر سریعتر از نظر GPU است.

مک‌بوک Pro همچنین دارای یک سیستم خنک‌ کننده فعال است که به کنترل دما و حرارت کمک می‌کند. بنظر جالب خواهد بود که ببینیم چگونه مک‌بوک Pro و سیستم خنک‌کننده آن قادر خواهند بود تا بار کاری زیاد پردازنده M1 را در مقایسه با مک‌بوک‌های بدون فن Air تحمل کنند.

و دوباره، مک‌بوک‌های Pro از لحاظ عمر باتری واقعا قابل توجه‌اند و به گفته اپل آن‌ها هنگام جستجو در وب 17ساعت و هنگام تماشای ویدئو 20 ساعت دوام باتری دارند. این دو برابر دوام باتری مک‌بوک  Proقبلی است و طولانی‌ترین دوام باتری برای Mac به شمار می‌رود. مک‌بوک Pro جدید دارای دو پورت USB-C با پشتیبانی از USB4 و thunderbolt 3 است.

مک‌بوک Pro جدید حالا با قیمتت 1.299$ با پیکربندی هشت-هسته‌ای، RAM 8 گیگابایتی و محل ذخیره 256گیگابایتی در دسترس است. که شما می‌توانید آن را با پیکربندی SSD دو ترابایتی و RAM 16 گیگابایتی سفارش دهید. همانند موارد قبل اولین سفارش‌های این دوره نیز 17 نوامبر آماده خواهند شد.

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR