سبد خرید شما خالی است.

محبوبترین قابلیت‌های آی او اس ۱۴ و نحوه استفاده از آنها

ادمین یکشنبه، 6 مهر 4 دقیقه مطالعه

آی او اس 14 این هفته بطور رسمی رونمایی شد و این به این معنی است که حالا همه میتوانند جدیدترین ویژگی های آخرین سیستم عامل آیفون و آیپد را بررسی کنند. درحالی که بیشتر از 250 قابلیت و تغییرات جدید وجود دارد؛ بهتر است نگاهی جزئی به نحوه استفاده محبوب ترین آن ها در iOS 14 داشته باشیم.

آی او اس14 تغییرات بزرگی را در آیفون ایجاد کرده، مثل ویجت‌های صفحه اصلی، پشتیبانی تصویر در تصویر(picture in picture support)، رابط تماس فشرده (compact call interface) و برنامه Library.

ما پیشتر ویژگی‌ها و تغییرات جدید در iOS 14  را در ماه های اخیر بررسی کردیم و می‌خواهیم هیجان‌انگیزترین آنها را به شما معرفی کنیم.

 

ابزار های صفحه اصلی (home screen widgets)

این مهمترین قابلیتی است که اپل در حال پیشبرد آن با ios14 است، زیرا بزرگترین تغییر رابط کاربری (UI) از زمان اولین معرفی آن طی یک دهه گذشته است. کاربران قطعا از ویجت های صفحه اصلی هیجان زده هستند چرا که شما می‌توانید به راحتی تجربه یک شخصی سازی را با برنامه های اپل و همچنین برنامه های شخص ثالث ((third-party داشته باشید.

یکی از بهترین ویجت های صفحه اصلی (home screen)قابلیت ایجاد دسته (stack) متشکل از ویجت ها است که امکان انتخاب آسان از بین آن ها را به ما میدهد،ویژگی دسته هوشمند(smart stack) به طور خودکار ویجت ها را برای ما می چرخاند. متاسفانه ویجت های جدید در آیپد به اندازه آیفون کاربردی و در دسترس نیستند.

 

پشتیبانی تصویر در تصویر (picture in picture support)

پشتیبانی تصویر در تصویر (Picture in picture) چند سالی بود که روی آیپد وجود داشت اما iOS 14 حالا این ویژگی مفید را به آیفون هم اضافه کرده. عملکرد چندوظیفه ای ارزشمند آن فقط برای توسعه دهندگان در دسترس می‌باشد، بنابراین نیازمند زمان است تا به صورت گسترده تر دردسترس باشد. در اینجا همه چیز درباره نحوه کار و موقعیت‌هایی که میتوانید آن‌را امتحان کنید را آورده‌ایم.

 

ضربه زدن برای میانبرهای سفارشی (custom shortcuts)

این قابلیت به طور رسمی  به عنوان تنظیمات دسترسی در نظر گرفته میشود، کنترل های سفارشی ضربه زدن (back tap customs control) به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از دو یا سه ضربه تعداد نامحدود و متنوعی از میانبرها را فعال کنید؛ که میتواند از دستورات ساده آیفون گرفته تا ابزار های دسترسی (accessibility tools) و سیستم اتوماسیون خانگی (homekit) و یا هرکدام از برنامه‌هایworkflows  شما را شامل شود.

 

نقاط نارنجی و سبز نوار وضعیت (status bar)

این یک ویژگی جدید و محرمانه برای آی او اس 14 است که به شما کمک میکند تا بفهمید چگونه برنامه ها از میکروفون و دوربین شما استفاده میکنند.

 

برنامه Library

برنامه Library یک روش کاملا جدید برای مدیریت برنامه های شما در آیفون است. اما جالب است که هنوز بر روی آیپد با iPadOS 14 قابل دسترسی نیست. با برنامه Library شما میتوانید دانلود‌های جدید خود را مستقیما به پوشه های پنهان بفرستید، به طور خودکار برنامه‌های خود را ساماندهی کنید و حتی به شما اجازه میدهد که صفحات برنامه را پنهان کنید.

 

برنامه های شخص ثالث (third-party apps) برای پیش فرض‌های ایمیل و مرورگر

این یک تغییر بزرگ است زیرا اولین بار است که اپل، آی او اس را، برای تغییر برنامه‌های پیش فرض گسترش میدهد. این قابلیت در حال حاضر فقط برای مرورگر و ایمیل فعال است. با اینکار شما می‌توانید مشخص کنید که مرورگر و یا ایمیل پیشفرض شما در آی‌او‌اس چه اپی باشد.

 

رابط تماس فشرده (compact call interface)

این یک بروزرسانی هیجان انگیز است چرا که سال ها توسط کاربران درخواست میشد. اگرچه که استفاده از آن ساده است اما چند نکته و ترفند وجود دارد که تجربه آن را تا حد ممکن روان و انعطاف پذیرتر میکند.

 

تغییرات زنگ هشدار (alarm)

این تغییر با استقبال زیادی همراه بوده چرا که میلیون ها کابر روزانه از آلارم های آیفون و آیپد استفاده میکنند. یک چرخ (wheel picker) و یک کلید شماره جدید (number keypad) با یک انتخاب گر.

 

پیام های متنی را پین کنید

پیامها پیشرفت چشمگیری در  iOS 14 داشته‌اند مانند پاسخ های درون خطی (inline replies)، منشن‌ها (mentions)، عکس های گروهی و قابلیت پین کردن بیشتر از9 پیام در بالای برنامه. این یک  بروزرسانی واقعا مفید است و در آیفون و آیپد و مک قابل استفاده است.

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR