سبد خرید شما خالی است.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

ادمین یکشنبه، 12 بهمن 5 دقیقه مطالعه

دیروز اپل iOS 14.5 beta 1 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد و حتما شنیده‌اید که کاملا بروزرسانی شده است. با قابلیت‌هایی مانند باز کردن قفل آیفون با Apple Watch در حالی که ماسک زده‌اید. iOS 14.5 beta 1 چندین پیشرفت کاربردی و بهبود بخشی کلی در آیفون ایجاد می‌کند.

چه چیزهایی در iOS 14.5 beta 1 جدید است؟

بروزرسانی نرم‌افزار صفحات بروزرسانی شده

هر دو مورد صفحه بروزرسانی نرم افزار در برنامه تنظیمات و برنامه Watch ، جزئیات آموزنده‌تری درباره به روزرسانی ها دریافت کرده‌اند.  اپل اکنون یک علامت سبز به شما نشان می‌دهد و به این معنی است که از آخرین نسخه نرم افزار استفاده می کنید ، همراه با پیامی مبنی بر اینکه “آیفون شما با جدیدترین رفع اشکالات و پیشرفت های امنیتی به روز است”. علاوه بر این ، iOS 14.5 اکنون یک استمپ زمان دارد که آخرین باری را که با موفقیت برای به روزرسانی چک شده‌اید را نشان می‌دهد.

باز شدن قفل با اپل واچ

همانطور که گفته شد، بزرگترین ویژگی موجود در iOS 14.5 پشتیبانی از “باز شدن قفل با اپل واچ” است که Face ID چهره ای را با ماسک تشخیص می دهد. برای کارایی این قابلیت کاربران باید از اپل واچ قفل شده با کد عبور استفاده کنند. زمانی که برای باز کردن قفل آیفون خود با استفاده از Face ID با ماسک صورت تلاش می‌کنید، لرزش را در اپل واچ خود احساس می کنید ، همراه با اعلانی مبنی بر باز شدن قفل آیفون با موفقیت.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

صفحه نمایش بوت افقی آیپد

هنگامی که شما به مجیک کیبورد متصل هستید، iPadOS 14.5 به جای جهت عمودی پرتره ، آرم راه اندازی اپل را در حالت افقی نمایش می دهد.  اگر iPad خود را از اتصال Magic Keyboard جدا کنید، حتی اگر دستگاه را در حالت افقی نگه دارید ، صفحه راه اندازی در حالت عمودی نشان داده می شود.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

نکته مهم آنکه، iPadOS 14.5 اکنون از جستجوی ایموجی پشتیبانی می کند، با وجود اینکه کاربران آیفون از زمان انتشار iOS 14 از آن راضی بودند، اما به صورت قابل ملاحظه‌ای در آیپد‌ها تا به امروز از بین رفته‌بود.

به روزرسانی‌های اتصال شبکه

یکی از بزرگترین تغییراتی که در iOS 14.5 وجود دارد، امکان فعال کردن قابلیت دو سیم کارته با حفظ اتصال 5 G است. در نسخه‌های قبلی iOS ، فعال کردن ویژگی دو سیم کارته آیفون 12 ممکن بود باعث شود تا اتصال تلفن همراه به LTE استاندارد برگردد. با iOS 14.5 ، کاربران این امکان را دارند که هر دو اتصال را به طور همزمان فعال نگه دارند در حالی که هنوز از مزایای 5G بهره مند هستند.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

علاوه بر پشتیبانی از دو سیم کارت ، iOS 14.5 در تنظیمات سیستم یک سوئیچ سلولی مستقل 5G جدید را نمایش می دهد. اجرای اولیه 5G برای سرعت بخشیدن به پذیرش 5G در شبکه های موجود LTE انجام شد، اما این روش محدودیت های انتشار را بر اساس محدودیت های LTE اعمال می کند.  با استفاده از Standalone 5G ، محدودیت‌های LTE دیگر از بین می‌روند. به خاطر داشته باشید که شرکت مخابراتی شما باید از 5G SA پشتیبانی کند و اپل هشدار می دهد که فعال کردن SA در این مرحله اولیه ممکن است باعث افت عملکرد دستگاه شما بشود.

بروزرسانی‌های اپل موزیک

برنامه اپل موزیک برخی از به روزرسانی‌های قابل توجه را در iOS 14.5 دریافت می‌کند، که تحت عنوان “ساخته شده برای شما” در بخش کتابخانه قرار دارد. “Made For You” تمام پیشنهادهای موسیقی را که با نظم الگوریتمی تنظیم شده‌اند و معمولاً در لیست‌های پخش مانند موارد دلخواه و میکس‌ها در برگه “Listen Now یا حالا گوش دهید” شامل می‌شود.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

یکی دیگر از ویژگی های مفید موجود در iOS 14.5 ، درج تاریخ انتشار برای تمام محتوای موسیقی برجسته در Apple Music است.  نسخه‌های قبلی iOS اطلاعات انتشار را نمایش می‌دادند. اما در آخرین نسخه بتا iOS، ماه، روز و سال انتشار دقیق در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

همچنین کاربران خوشحال خواهندشد اگر بدانند نمای متادیتای پیمایشی در رابط “Now Playing Lock Screen” بازگشته است. که یک پیشرفت بزرگ نسبت به نمای فراداده کوتاه شده‌است که در چند نسخه اخیر وجود داشته است.

یادآوری کننده برای بهبود برنامه‌ها

جالب است که ما تاکنون نتوانسته‌ایم “یادآوری‌ها یا Reminders” را بر اساس پارامترهایی مانند تاریخ تغییر یا عنوان مرتب سازی کنیم، اما حالا چنین ویژگی‌هایی را در iOS 14.5 دریافت می کنیم. کاربران هنوز هم می توانند لیست‌های یادآوری را به صورت دستی مرتب کنند، اما اکنون چندین گزینه برای مرتب سازی فراداده ، همراه با ترجیحات صعودی و نزولی وجود دارد.

امکان چاپ مستقیم لیست یادآوری‌ها به همراه گزینه‌های مرتب سازی به روز شده به کاربران اجازه می دهد تا به سرعت لیستی را به چاپگر AirPrint پیکربندی شده ارسال کنند.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

بروزرسانی برنامه پادکست‌ها

برنامه Podcasts stock تغییرات و پیشرفت‌های زیادی در کنار به روزرسانی بیشتر برای ظاهر و صفحه نمایشی رسمی برای هر پادکست دارد. پیشرفت های جدید شامل یک هِدِر کامل با پس زمینه‌های متناسب با رنگ و یک صفحه تازه شده کتابخانه با حروف کوچک است.

پشتیبانی AirPlay 2از اپل فیتنس پلاس

سازگاری AirPlay 2 به برنامه‌های تمرینی Apple Fitness + به کاربران این امکان را می دهد تا تمرینات را مستقیماً از طریق ستاپ-باکس و یا تلویزیون سازگار با AirPlay 2 پخش کنند.  مشکلی که در این روش وجود دارد این است که برخلاف بازیکردن به تنهایی بر روی Apple TV یا iPad، پشتیبانی متریک روی صفحه را از دست می دهید. اما مشکل مهمی نیست چرا که جزئیات متریک به راحتی در Apple Watch شما در دسترس هستند.

راهنماهای جدید طراحی شده برای برنامه نقشه

اپل قابلیت Guides را در برنامه Maps مجدداً طراحی کرده‌است، و حالا هنگام به حداقل رساندن و به حداکثر رساندن هر راهنما، دارای یک هِدِر کامل خون، دکمه‌های دوباره طراحی شده و انیمیشن های زیبا است.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

پشتیبانی از دسته بازی‌PS5 / Xbox Series X

پشتیبانی از کنترلر کنسول نسل جدید ، از جمله کنترلر Playstation 5 Dual Sense و کنترلر Xbox Series X ، هم اکنون با 14.5 در دسترس است. پشتیبانی از کنترلر نسل بعدی برای بازی‌های Apple Arcade سازگار با کنترلر و استفاده از ویژگی‌های بازی از راه دور کنسول محور، مورد جدیدی است که مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

جستجوی اختصاصی در برنامه News

همانند برگه جستجو در برنامه موسیقی و برنامه تلویزیونی، برنامه News یک رابط جستجوی اختصاصی برای یافتن سریع کانال‌ها ، موضوعات یا داستان‌ها بدست می آورد.

بروزرسانی رابط Siri

کسانی که از گزینه دسترسی Type به سیری استفاده می کنند، متوجه یک رابط به روز شده می‌شوند که دیگر به صفحه اختصاصی سیری باز نمی شود و به کاربر اجازه می‌دهد موقعیت فعلی خود را در iOS حفظ کند. این به روزرسانی مشابه تغییراتی است که برای اولین بار در iOS 14 هنگام فراخوانی Siri با استفاده از صوت اعمال شد.

همچنین یک رابط به روز شده را پیدا خواهید کرد که هنگام ارسال iMessages از طریق Siri ظاهر می شود.

قابلیت‌ها و بروزرسانی‌های مورد علاقه شما کدامند؟نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

آی او اس ۱۴.۵ بتا۱: تغییرات و قابلیت‌ها

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR