سبد خرید شما خالی است.

هرآنچه که تاکنون درباره آیفون 13 می‌دانیم

ادمین یکشنبه، 19 بهمن 7 دقیقه مطالعه

آیفون سال 2021 ، اعم از آیفون 12s یا آیفون 13 ، کمی نسبت آیفون 12 ارتقا یافته است. با وجود آن‌ که هنوز ماه‌ها با معرفی آن فاصله داریم، شایعات در مورد انتظاراتی که از آیفون 2021 داریم، شروع شده‌است.

در این مقاله هر آنچه درباره آیفون 12s یا آیفون 13 می‌دانیم آورده شده است.

نامگذاری

در حال حاضر مشخص نیست که آیفون امسال آیفون 12s یا آیفون 13 نامیده خواهد شد. گزارشی گفته‌ است که اپل سال جاری را سالی برای ارتقای “S” نامگذاری می‌کند.که تغییرات جزئی در مقایسه با نسخه فعلی آیفون 12 را نشان می دهد.

این بدان معنا نیست که اپل از “آیفون 12s” به عنوان نام بازاریابی برای آیفون‌های سال 2021 استفاده خواهد کرد. این احتمال وجود دارد که دستگاه های امسال به عنوان آیفون 12s یا آیفون 13 شناخته شوند، و یا اینکه اپل تصمیم بگیرد که 2021 به طور کلی از اعداد دور شود. همان کاری که اپل طی سالهای گذشته با مجموعه آیپد انجام داده است.

صفحه نمایش، طراحی و سایز آیفون 12s/13

از نظر طراحی، انتظار می رود سری آیفون‌های 2021 تقریباً مشابه آیفون 12 موجود باشند. یک گزارش حاکی از آن است که آیفون 13 کمی ضخیم تر از آیفون 12 خواهد بود. همچنین گزارش شده‌است که ارتفاع و عرض دستگاه‌ها بدون تغییر خواهد بود،  اما ضخامت 0.26 میلی متر افزایش می‌یابد.

در حالی که گفته می شود آیفون 12 مینی تقاضای کمتری از حد انتظار اپل داشته‌است، اما در حال حاضر هیچ نشانه ای وجود ندارد که اپل قصد دارد فاکتور شکل و فرم را در نظر نگیرد. به گزارش تأمین Macotakara هر چهار مدل آیفون 13 از فاکتورهای شکل کلی مشابه مدل‌های قبلی آیفون 12 برخوردار خواهند بود.

این بدان معناست که ما می توانیم انتظار داشته باشیم که چهار دستگاه مختلف با صفحه‌هایی در سه اندازه مختلف وجود داشته باشد:

  • یک مدل آیفون 2021 با صفحه نمایش 5.4 اینچی OLED
  • دو مدل آیفون 2021 با نمایشگر 6.1 اینچی OLED
  • یک مدل آیفون 2021 با نمایشگر 6.7 اینچی OLED

اگرچه اندازه احتمالی صفحه نمایش یکسان خواهد بود، گفته می شود که اپل قصد دارد آیفون 13 را با فناوری نمایشگر ProMotion 120 هرتز ارتقا دهد.

تحلیلگر قابل اعتماد اپل، مینگ-چی کو گزارش داده‌است که آیفون 13 احتمالاً از فناوری LTPO برای کاهش مصرف انرژی صفحه نمایش استفاده خواهد کرد. به نوبه خود ، این به فضای باتری اپل این امکان را می‌دهد تا امسال قابلیت 120 هرتز را فراهم کند. اپل ابتدا فناوری LTPO – یا نمایشگر پلی سیلیکون و اکسید با دمای پایین – را در اپل واچ سری 4 به کار گرفت، بنابراین منطقی است که قابلیت صرفه جویی در مصرف انرژی را به مجموعه آیفون امسال گسترش دهیم.

و اما در آخر، ناچ چطور؟ هر ساله انتظار می رود که قسمت‌های ناچ و Face ID کوچکتر شوند، اما تاکنون تغییر عمده‌ای در طراحی آن ایجاد نشده است.

دوربین

اول اینکه، برای دوربین‌های عقب، ممکن است تغییرات جالبی را از نظر طراحی آیفون 13 شاهد باشیم. برجستگی دوربین همچنان باقی خواهد ماند، اما اپل ممکن است یک شیشه از جنس یاقوت کبود اضافه کند تا هر سه لنز را بپوشاند و شبیه به یک دوربین واحد شوند. به جای داشتن سه لنز بصورت جداگانه.

آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس از نظر فناوری دوربین پیشرفت های چشمگیری نسبت به مدل های قبلی خود داشتند.  در سال 2021 ، انتظار می رود اپل برخی از پیشرفت های جدید دوربین را در بقیه محصولات آیفون 13 گسترش دهد.

گزارش Macotakara خاطرنشان کرده است که ماژول دوربین آیفون 13 پرو و ​​آیفون 13 پرو مکس یک اندازه خواهند بود، که نشان می دهد مدل کوچکتر پرو نیز دارای لنزهای دوربین مشابه 13 پرو مکس است که شامل لنزهای گسترده با  تثبیت کننده تغییر سنسور می‌باشد. سال گذشته، اپل فقط در آیفون 12 پرو مکس دارای تثبیت بهتر و بزرگنمایی نوری 2.5 برابر بود.

با عرضه آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس، اپل اسکنر جدید LiDAR را برای قابلیت سنجش عمق به مجموعه دوربین پشتی اضافه کرد که در iPad Pro نیز دیده می‌شود. یک گزارش می‌گوید که اپل در آیفون 13 امسال سنسور LiDAR را حتی بیشتر از مدل‌های ‘Pro’ گسترش خواهد داد.

به احتمال زیاد اپل برای دوربین آیفون 12s سایر پیشرفت‌های بیشتری را در نظر دارد، این موارد می توانند از نظر عکاسی محاسباتی، ویژگی‌های جدید سخت افزاری یا موارد دیگر باشد. با کسب اطلاعات بیشتر حتماً این پست را به روز می‌کنیم.

عملکرد و اجرا

آیفون 12 و آیفون 12 پرو مجهز به پردازنده A14 بیونیک اپل هستند. اگر اپل کار خود را در زمینه پردازنده سیلیکون داخلی ادامه دهد، انتظار داریم آیفون 12s / آیفون 13 به جدیدترین پردازنده اپل مجهز باشند که احتمالاً پردازنده A15 بیونیک نامیده می‌شود.

هنوز مشخص نیست که چه چیزی برای پردازنده A15 Bionic در نظر گرفته شده‌است، اما گزارشی از TrendForce گفته‌است که تراشه ساخته شده با فرایند 5 نانومتری مشابه پردازنده A14 بیونیک ساخته خواهد شد. تغییر این خواهد بود که اپل از فناوری جدید 5nm + برای افزایش عملکرد استفاده می‌کند.

همانطور که در ماه نوامبر توضیح دادیم:

TSMC از 5nm +  با عنوان N5P یاد می‌کند، و آن را به عنوان یک نسخه با عملکرد بالا توصیف می‌کند که ترکیبی از انرژی بیشتر با بهبود بهره‌وری انرژی برای بهبود عمر باتری است (یا به احتمال زیاد، باتری‌های با ظرفیت کمتری مجاز هستند).

این که دقیقاً از نظر عملکرد و کارایی قابل مقایسه با چه چیزی است، باید منتظر ماند. اما انتظار داریم که به زودی اطلاعات بیشتری کسب کنیم.

قابلیت اتصال

قابلیت اتصال 5G یکی از اصلی ترین ویژگی‌های آیفون 12 در سال گذشته بود، اما فقط مدل‌های آیفون 12 ایالات متحده از mmWave 5G پشتیبانی می‌کنند (احتمالاً به دلیل هزینه اضافی برای اپل).

امسال گزارشی حاکی از آن است که اپل یک منبع اضافی برای آنتن‌های mmWave 5G اضافه کرده و “یک سفارش بزرگ” را در پیش‌بینی برای آیفون 13 انجام داده است. این بدان معنی است که اپل قصد دارد mmWave 5G را به خارج از ایالات متحده گسترش دهد. نسخه‌های آیفون 12 برای سایر نقاط جهان.

بدون پورت یا Port-less

گزارش‌ها همچنین حاکی از آن است که سال 2021 می تواند سالی باشد که اپل یک آیفون بدون درگاه(پورت) لایتنینگ معرفی می‌کند. این اولین آیفون بدون درگاه است و اخیراً بلومبرگ آن را به عنوان امتحانی داخلی در اپل گزارش کرده است.

مشخص نیست که آیا این چیزی است که اپل امسال آن را راه اندازی می‌کند یا خیر، اما Ming-Chi Kuo همچنین در سال 2019 پیش بینی کرد که اپل یک آیفون بدون پورت لایتنینگ را در سال 2021 راه اندازی کند.

تاچ ID

آیا سال 2021 می تواند سالی باشد که تاچ آی‌دی به آیفون برگردد و در کنار فیس ID قرار بگیرد؟ شواهد متعددی وجود دارد که به “بله” اشاره می‌کنند.

تحلیلگر قابل اعتماد اپل، مینگ-چی کو، در آگوست 2019 گزارش داد که یک آیفون با Face ID و Touch ID زیر صفحه را در سال 2021 منتشر خواهد کرد. علاوه بر این، L0vetodream تحلیلگر قابل اعتماد گزارش داده‌است که Touch ID روی صفحه به زودی ساخته می‌شود و راه خود را در آیفون پیدا می‌کند.

اخیراً ، بلومبرگ گزارش داده‌است که اپل در حال آزمایش خواننده اثر انگشت روی صفحه نمایش برای آیفون امسال است. در نهایت مشخص نیست که آیا این قابلیت بر روی آیفون 12s اعمال خواهد شد یا خیر، اما در حال آزمایش است.

ارائه Touch ID و Face ID باعث راحتی و سرعت کلی باز شدن قفل آیفون می‌شود. کاربر می‌تواند اثر انگشت و امضای صورت خود را ثبت کند و به محض موفقیت در تشخیص، قفل تلفن می‌تواند باز شود. همچنین مشکل مشترک Face ID کار نکردن با ماسک‌های صورت وجود دارد که با در دسترس بودن Touch ID به عنوان گزینه دوم می‌توان آن را برطرف کرد.

سرانجام، اگر کاربران می‌خواستند آیفون‌هایشان از امنیت بالاتری برخوردار باشد، از نظر تئوری می‌توانند Touch ID و Face ID را فعال کنند تا آیفون تنها پس از شناسایی موفقیت آمیز هر دو شکل احراز هویت بیومتریک ، باز شود.

تاریخ عرضه و قیمت آیفون 12s / آیفون 13

آیفون 12 دیرتر از زمان انتظار آغاز به کار کرد، که احتمالاً به دلیل تأخیرهای ناشی از بیماری همه گیر COVID-19 بود. معرفی آیفون 12 نیز با مشکلاتی رو به رو بود، اپل ابتدا آیفون 12 و آیفون 12 پرو را منتشر کرد و پس از آن آیفون 12 مینی و آیفون 12 پرو مکس حداکثر یک ماه بعد ارائه شدند.

در سال جاری، Kuo گزارش کرده‌است که برنامه تولید انبوه آیفون 13 همانند مدل‌های قبلی آیفون قبل از صف 12 خواهد بود. این بدان معناست که ما می‌توانیم انتظار داشته باشیم که همه مدل‌های آیفون 13 تا سپتامبر 2021 در دسترس باشد و هرگونه تأخیر را انکار می‌کند.

هیچ صحبتی در مورد اینکه آیا اپل امسال تغییرات قیمت در سری آیفون 12s را اعمال می‌کند یا نه، وجود ندارد. مانند نام‌های بازاریابی، اطلاعات قیمت آیفون به ندرت قبل از اعلام پخش می‌شود.

 جمع‌بندی

همانطور که مشاهده می‌کنید، آیفون 13 / آیفون 12s در مقایسه با آیفون 12 یک نسخه کاملا جدید نخواهد بود. طراحی تا حد زیادی ثابت خواهد ماند، ما همچنان انتظار داریم چهار مدل مختلف داشته باشیم، و ویژگی‌های کلیدی مانند 5G و دوربین دلیل بزرگی برای بروزرسانی کاربران آیفون 11 و قدیمی‌تر باشد.

همانطور که گفته شد، شایعات مطمئناً نشان می‌دهد که تغییرات متنوعی برای ترغیب کاربران آیفون 12 برای بروزرسانی وجود دارد. این شامل مواردی مانند Touch ID ، یک “notch” کوچکتر و بهبود مداوم عملکرد است.

نظر شما درباره شایعاتی که تاکنون در مورد مجموعه آیفون‌های امسال دیده‌ایم، چیست؟ شما از نظر نامگذاری و قیمت گذاری چه انتظاری دارید؟ در کامنت‌ها به ما اطلاع دهید!

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR