سبد خرید شما خالی است.

معرفی نسل جدید مک بوک پرو و مک مینی اپل

ادمین سه‌شنبه، 4 بهمن 3 دقیقه مطالعه

اپل در تاریخ 20ژانویه سال جاری (2023) نسخه جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی را معرفی کرد. همچنین مک مینی با پردازنده‌های جدید Apple M2 Pro و M2 Max هم توسط این کمپانی معرفی شد.باید گفت که مک مینی از قیمت اولیه پایین‌تری نسبت به گذشته برخوردار است.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی اکنون می‌تواند با تراشه‌های M2 Pro و M2 Max پیکربندی شود. اپل ادعا می‌کند که این تراشه‌ها تا 20 درصد عملکرد CPU (بخش پردازنده مرکزی) و 30 درصد عملکرد GPU (عملکرد گرافیکی) را نسبت به نسل قبلی M1 بهبود می‌بخشند. شما می‌توانید این مک بوک‌ها را در یکی از سه پیکربندی از پیش تعیین شده شرکت اپل تهیه کرده و یا پیکربندی دلخواه خود را سفارش دهید. همچنین می‌توانید ترکیب پردازنده، حافظه رم و فضای ذخیره‌سازی را خودتان انتخاب کنید.

گفتنی است که هر کدام از تراشه‌های پردازشی M2 Pro و M2 Max دارای دو نسخه هستند. شما می‌توانید M2 Pro را با 10 هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی تهیه کنید. همچنین می‌توانید آن را با 12 هسته پردازشی و 19 هسته گرافیکی سفارش دهید. M2 Max هم دارای دو نسخه است. یکی دارای 12 هسته پردازشی و 30 هسته گرافیکی و دیگری  دارای 12 هسته پردازشی به همراه 38 هسته گرافیکی است.

تراشه‌های جدید اپل از مقادیر مختلف حافظه رم پشتیبانی می‌کنند. مدل M2 Pro گزینه‌های 16 و 32 گیگابایتی را ارائه می‌کند. این در حالی است که M2 Max، گزینه‌های 32، 64 و 96 گیگابایت را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. همچنین می‌توانید فضای ذخیره‌سازی داخلی را از 512 گیگابایت تا 8 ترابایت پیکربندی کنید. به این ترتیب، حافظه رم 16 گیگابایتی و فضای ذخیره‌سازی 512 گیگابایتی در هر دو لپ تاپ و با هر کدام از پردازنده‌ها، ارزان‌ترین نسخه و به عنوان نسخه پایه در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از پردازنده‌های نسل جدید اپل باعث شده تا طول عمر باتری مدل‌های 2023 افزایش پیدا کند. مدل 14 اینچی مک بوک پرو اکنون می‌تواند با یک بار شارژ تا 18 ساعت به طور مداوم ویدیو پخش کند. همچنین امکان 12 ساعت وبگردی را نیز مهیا ‌می‌کند. این در حالی است که مدل 16 اینچی می‌تواند با یک بار شارژ 22 ساعت پخش ویدیو داشته و 15 ساعت وبگردی را امکان‌پذیر کند.

مک بوک پرو 14 اینچی در قیمت‌های 1999، 2499 و 3099 دلاری عرضه می‌شود. در مقابل مدل 16 اینچی در نسخه‌های 2499، 2699 و 3499 دلاری موجود است.

اپل برای دوستداران کامپیوتر دسکتاپ نیز مک مینی جدید را با پردازنده‌های M2 و M2 Pro  عرضه کرده است. این رایانه قیمت پایه کمتری داشته و از 599 دلار شروع می‌شود.

مک مینی در مدل‌های 599 و 799 دلاری خود مجهز به تراشه M2 است که دارای پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته‌ای است. هر دوی این‌ها در پیکربندی استاندارد خود دارای حافظه رم 8 گیگابایتی هستند اما می‌توان آن‌ها را با رم 16 یا 24 گیگابایتی نیز سفارش داد.

مدل 1299 دلاری مک مینی با تراشه جدید M2 Pro عرضه می‌شود که به صورت استاندارد مجهز به 10 هسته پردازشی و 16 هسته گرافیکی است. با این حال می‌توان آن را با 12 هسته پردازشی و 19 هسته گرافیکی نیز پیکربندی کرد. این مدل از 16 گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کند و می‌توان آن را حداکثر تا 32 گیگابایت ارتقا داد. مدل‌های M2 را می‌توان با حداکثر فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی تهیه کرد. این در حالی است که مدل M2 Pro با حداکثر 8 ترابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود. در خصوص مک مینی خبری از تراشه M2 Max نیست.

همه مدل‌های جدید مک مینی با وای-فای 6E ارائه می‌شوند. مدل M2 Pro دارای پورت HDMI 2.1 جدید و همچنین چهار درگاه تاندربولت 4 به جای دو درگاه در مدل‌های M2 است.

تولید نسخه قدیمی مک مینی با تراشه اینتل سرانجام متوقف شده است. در حال حاضر مک پرو به عنوان تنها رایانه دسکتاپ مبتنی بر اینتل در خط تولید اپل باقی مانده است. اپل پیش از این گفته بود که تا پایان سال 2022 روند انتقال به تراشه داخلی خود را در تمام محصولاتش خاتمه خواهد داد. با این حال هنوز خبری از عرضه مک پرو با تراشه‌های M2 یا نسخه جدیدتر آن نیست. اما می‌توان گفت که احتمالا اواخر سال 2023 شاهد عرضه مک پرو با تراشه جدیدتر M2 Ultra خواهیم بود.

 

 

 

 

 

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR