سبد خرید شما خالی است.

قابلیت های جدید آی‌او‌اس۱۵: هر چیزی که لازم است بدانید.

ادمین چهارشنبه، 6 مرداد 24 دقیقه مطالعه

نگاه کلی

آی‌او‌اس۱۵ جدیدترین سیستم عامل اپل برای گوشی‌های آیفون است.
در ژوئن در WWDC به توسعه دهندگان عرضه شده است.
قرار است در پاییز 2021 منتشر شود.


ویژگی‌های جدید

اعلان‌ها از نو طراحی شده‌اند.
“Focus” برای کاهش حواس پرتی
تشخیص متن در تصاویر
کارت‌های شناسایی در برنامه “Wallet”
ویژگی‌های حفظ حریم شخصی اضافه شده است.
برنامه‌های نقشه, سافاری، هواشناسی و یادداشت‌ها از نو طراحی شده‌اند.

اپل در ژوئن 2021 آخرین نسخه سیستم عامل iOS خود را با نام iOS 15 معرفی کرد که قرار است در پاییز امسال منتشرشود. آی‌او‌اس15 قابلیت‌های جدیدی را برای تماس‌های فیس تایم، ابزارهایی برای کاهش حواس پرتی، تجربه جدیدی از نوتیفیکیشن ها، افزودن ویژگی‌های حریم خصوصی، طراحی کاملا جدید برای برنامه‌های Safari, Weather و Maps و موارد دیگر ارائه می‌دهد.

اعلان‌ها در آی‌او‌اس15 از نو طراحی شده‌اند، با قابلیت اضافه کردن عکس برای مخاطبین و آیکون‌های بزرگتر برای برنامه‌ها. برای کاهش حواس پرتی، خلاصه‌ای از اعلان‌ها برای تحویل در یک زمان مناسب‌ جمع آوری می‌شوند و همچنین بر اساس اولویت های شما مرتب می‌شوند.

فوکوس یا “Focus”ویژگی جدیدی است که می‌تواند اعلان‌ها و برنامه‌ها را براساس آنچه کاربر در یک زمان خاص روی آن تمرکز می‌کند، فیلتر کند. وقتی “Focus” اعلان‌های ورودی را مسدود می‌کند‌، وضعیت آن‌ها در پیام‌ها برای دیگران نمایش داده می‌شود. آی‌او‌اس با استفاده از هوش روی دستگاه، فوکوس را برای موارد مختلف مانند ساعت کار پیشنهاد می‌کند، کاربران همچنین می‌توانند یک فوکوس اختصاصی ایجاد کنند. وقتی فوکوس روی یک دستگاه اپل تنظیم می‌شود، به طور خودکار برای سایر دستگاه‌های اپل نیز اعمال می‌شود.

سافاری از طراحی کاملاً جدیدی برخوردار است. اکنون دسترسی به کنترل‌ها با یک دست راحت‌تر است و تمرکز بیشتری بر محتوای یک صفحه وب دارد. یک نوار اعلان جدید و فشرده وجود دارد که در پایین صفحه شناور است تا کاربران بتوانند به راحتی صفحه‌ها را کنار بکشند. صفحه‌های گروهی به کاربران این امکان را می‌دهد تا تب یا صفحات را ذخیره کرده و در هر زمان از طریق دستگاه‌ خود به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند. همچنین برای اولین بار یک صفحه شروع قابل تنظیم و افزودنی وب وجود دارد.

برنامه “Maps یا نقشه” حالا نمای سه بعدی جدیدی از شهرها ارائه می‌دهد که ساختمان‌ها، گذرگاه‌های عابر پیاده، مسیرهای دوچرخه سواری و موارد دیگر را با جزئیات نمایش می‌دهد. یک تجربه جدید رانندگی در شهر با جزئیات جاده اضافه شده و ویژگی‌های ترانزیت بهبود یافته، مانند خطوط دلخواه پین ​​شده، اعلان های پیاده شدن و جهت‌های پیاده روی AR وجود دارد.

آی‌او‌اس15 انزوای صوتی را به تماس‌های فیس تایم می‌آورد تا صدا به گونه‌ای باشد که از جایی که فرد روی صفحه قرار دارد بیاید. فیس تایم همچنین از حالت عمودی پشتیبانی می‌کند و نمای جدیدی از شبکه را برای دیدن چهره‌های بیشتر به طور همزمان ارائه می‌دهد. “SharePlay” ویژگی جدیدی است که به کاربران امکان می‌دهد در هنگام مکالمه فیس تایم رسانه‌ها را به صورت همگام با یکدیگر به اشتراک بگذارند. همچنین کاربران می‌توانند لینک‌های قابل اشتراک برای تماس برنامه ریزی شده فیس تایم را ایجاد کنند که می‌تواند در دستگاه‌های اندروید و ویندوز نیز باز شود.

برنامه هواشناسی در آی‌او‌اس15 از نو طراحی شده‌است و نمایشگرهای گرافیکی بیشتری از داده‌های آب و هوا‌، نقشه‌های تمام صفحه و طرح‌های پویا را نشان می‌دهد که براساس شرایط آب و هوایی تغییر می‌کنند. پس زمینه‌های متحرک کاملاً جدید اکنون می‌توانند موقعیت خورشید و میزان بارش فعلی را با دقت بیشتری منعکس کنند و هنگام شروع و پایان باران یا برف، اعلان‌هایی برای هایلایت کردن آن‌ها وجود دارد.

برنامه “کیف پول یا wallet” از مکان‌های جدید مانند خانه‌، دفاتر یا اتاق‌های هتل در آی‌او‌اس15 پشتیبانی می‌کند. در اواخر امسال، مشتریان شرکت کننده ایالات متحده می‌توانند گواهینامه رانندگی یا شناسه ایالتی را به برنامه Wallet اضافه کنند.

برنامه گالری از بروزرسانی عمده قسمت رویدادها با طراحی جدید و رابط تعاملی برخوردار است.  “Memories” اکنون از یکپارچه سازی با “اپل موزیک” برای ارائه پیشنهاد آهنگ در خاطرات شخصی، پشتیبانی می‌کند.

“لایو تکست یا Live Text” قابلیت جدیدی است که می‌تواند متن را در عکس شناسایی کند و کاربران می‌توانند آن را جستجو، برجسته و کپی کنند. Spotlight می تواند عکس‌ها را براساس مکان، افراد، صحنه ها، اشیا و متن جستجو کند و همچنین جستجوی تصاویر وب و نتایج دقیق تری را برای بازیگران‌، نوازندگان، نمایش‌های تلویزیونی و فیلم‌ها ارائه می‌دهد. و اگر از طریق Find My به اشتراک گذاشته شود، نتایجی پیشرفته برای مخاطبین، مکالمات اخیر، عکس‌های به ا‌شتراک گذاشته شده و موقعیت مکانی را نشان می‌دهد.

ده‌ها تغییر و تعدیل برای برنامه‌های دیگر هم وجود دارد، از جمله تگ‌های ایجاد شده توسط کاربران، نامگذاری‌ها و نمای فعالیت داشتن در برنامه یادداشت‌ها، ترندها و یک صفحه اشتراک‌گذاری جدید در برنامه “Health”، یک ویژگی سیستم مشترک با شما برای هایلایت کردن مطالبی که در مکالمات مسیج‌ها به اشتراک گذاشته شده‌است و یک ردیف جدید برای همه شما در برنامه TV برای سرگرمی کل خانواده.

آی‌او‌اس15 با آیفون 6s و بالاتر سازگار است، به این معنی که در همه دستگاه‌هایی که قادر به اجرای آی‌او‌اس14 هستند قابل اجرا است و در پاییز امسال منتشر می‌شود.

چگونه آی‌او‌اس15 را دانلود و نصب کنیم؟

آی‌او‌اس15 در حال حاضر فقط به عنوان نسخه بتا پیش نمایش برای توسعه دهندگان و آزمایش کنندگان بتا عمومی در دسترس است. توسعه‌دهندگان ثبت شده می‌توانند نمایه  آی‌او‌اس15 بتا را از مرکز ‘Apple Developer Center” بارگیری کنند و پس از نصب نمایه، به روزرسانی‌های بتا در دسترس خواهد بود. نسخه آزمایشی عمومی iOS 15 برای آزمایش در beta.apple.com در دسترس است.

ترجیحا آی‌او‌اس15 را روی یک دستگاه ثانویه نصب کنید زیرا این نرم افزار جدید است که ممکن است دارای اشکال باشد.

در طول دوره آزمایش آی‌او‌اس15، که چندین ماه به طول خواهد انجامید، اپل قبل از انتشار، ویژگی‌های جدید سیستم عامل را اصلاح کرده و اشکالات را برطرف می‌کند. توسعه دهندگان همچنین می‌توانند از این دوره آزمایش بتا برای پشتیبانی از سیستم عامل جدید و ایجاد ویژگی‌های جدید آی‌او‌اس15 در برنامه های خود استفاده کنند. آی‌او‌اس15 از پاییز برای همه کاربران با دستگاه‌های سازگار منتشر می‌شود.

نسخه در دسترس

اپل سه نسخه بتا آی‌او‌اس15 را به توسعه دهندگان و دو نسخه بتا را برای آزمایش کنندگان بتا عمومی ارسال کرده است.

توسعه دهنده بتا دو “SharePlay” را در فیس تایم، یک نماد برنامه جدید “مپ یا Maps”، شکل‌های مموجی و گزینه‌های سفارشی سازی، تنظیمات رابط کاربر در Safari، صفحه جدید “Splash” برای طراحی مجدد برنامه هواشناسی و موارد دیگر اضافه کرد.

توسعه دهندگان بتا سه، تعدادی از اصلاحات را ارائه دادند. از جمله نوار جستجو سافاری که در آن جابه‌جا شده است، گزینه جدیدی برای بارگیری مجدد صفحات وب، صفحه جدید برنامه “اپ استور”، به روزرسانی‌های فوکوس در تنظیمات، ویجت طراحی مجدد اپل موزیک،تنظیمات جدید برای ریست کردن دستگاه و اقدامات جدید در برنامه میانبرها برای صداهای پس زمینه، تنظیم میزان صدا و موارد دیگر.

طراحی مجدد اعلان‌ها

آی‌او‌اس15 اعلان‌های کاملا جدید را معرفی می‌کند. اکنون اعلان‌ها عکس‌های مخاطب برای افراد و آیکون‌های بزرگتری برای برنامه‌ها نشان می‌دهد تا شناسایی آنها آسان‌تر شود.

یک خلاصه اعلان شخصی سازی شده کاملا جدید اضافه شده است که اعلان‌های غیر فوری را با هم جمع می‌کند تا در زمان مناسب‌تری مانند صبح یا عصر تحویل دهد. اعلان‌ها در این خلاصه بندی براساس اولویت تنظیم می‌شوند که تعاملات کاربر با برنامه‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و مهمترین اعلان‌ها به بالا می‌رسند. اما پیام‌های فوری و اعلان‌های حساس به زمان همچنان بلافاصله تحویل داده می‌شوند.

حالا گزینه بی صدا کردن اعلان‌های هر برنامه یا موضوع پیام رسانی به طور موقت وجود دارد.

همچنین یک نوتیفیکیشن API جدید برای توسعه دهندگان وجود دارد که به آن‌ها امکان می‌دهد تا اعلان‌های حساس به زمان را ارسال کرده و ظاهر جدیدی را برای اعلان‌های دریافتی از افراد اتخاذ کنند.

فوکوس یا Focus

آی‌او‌اس15 دارای ابزاری جدید برای کمک به کاربران در کاهش حواس پرتی است. Focus می‌تواند اعلان‌ها و صفحات هوم اسکرین را بر اساس آنچه کاربر می‌خواهد در یک زمان خاص بر آن تمرکز کند، فیلتر کند. در حالی که همچنان امکان اعلان‌های فوری را دارد. وقتی Focus کاربر در حال حاضر اعلان‌های ورودی را مسدود می‌کند، وضعیت او به طور خودکار در پیام‌ها برای افراد دیگر نمایش داده می‌شود و نشان می‌دهد که کاربر فعلاً در دسترس نیست مگر اینکه ضرورتی باشد.

آی‌او‌اس به طور خودکار فوکوس را به کاربران پیشنهاد می‌دهد تا مشخص کند برای کدام افراد و برنامه‌ها باید در زمان‌های مشخص آنها را مطلع کند‌. پیشنهادات برنامه فوکوس بر اساس زمینه‌های کاربران مانند ساعات کار، زمان‌های شخصی یا تایم خواب است. کاربران همچنین می‌توانند یک فوکوس سفارشی ایجاد کنند تا فقط برخی اعلان‌ها و صفحات هوم اسکرین را نشان دهد، وقفه‌های مهم را برای مهمترین اعلان‌ها و برنامه‌ها انتخاب کرده و پاسخ‌های خودکار پیام‌ها را در حالت فوکوس تنظیم کند.

هنگامی که کاربر Focus را تنظیم می‌کند، در دستگاه‌های اپل همگام سازی می‌شود. توسعه دهندگان می‌توانند API وضعیت جدیدی را برای برنامه‌های پیام شخص ثالث پیاده سازی کنند تا وضعیت فوکوس را منعکس کند.

اسپاتلایت یا Spotlight

اکنون اسپاتلایت می‌تواند برای جستجوی عکس‌ها براساس مکان‌، افراد، صحنه‌ها یا اشیا با استفاده از ویژگی جدید Live Text می‌تواند متن و دست خط را در عکس‌ها پیدا کند.

همچنین از جستجوی تصاویر وب و نتایج قابل توجه برای بازیگران، نوازندگان، نمایش‌های تلویزیونی و فیلم ها پشتیبانی می‌کند. نتایج پیشرفته برای مخاطبین تماس، مکالمات اخیر، عکس‌های به اشتراک گذاشته شده و موقعیت مکانی را نشان می‌دهد (اگر از طریق Find My به اشتراک گذاشته شود).

همچنین دسترسی به Spotlight از صفحه قفل و نصب سریع برنامه‌ها از اپ استور بدون ترک Spotlight امکان پذیر است. برای مشاغل پشتیبانی کننده برنامه‌ کلیپس، یک دکمه اقدام در نتایج مپ در Spotlight وجود دارد.

فیس تایم یا FaceTime

در آی‌او‌اس15، فیس تایم صوتی فضایی را ارائه می‌دهد تا صداهای تماس ویدیویی جوری باشد که به نظر می‌رسد از جایی که فرد روی صفحه قرار گرفته‌است بیرون می‌آید. همچنین حالت‌های میکروفون جدیدی وجود دارد که در صورت تمایل صدای کاربر را از نویز پس زمینه جدا می‌کند یا نویز پس زمینه را در حالت “Wide Spectrum” معرفی می کند.

فیس تایم اکنون از حالت پرتره برای تماس‌های ویدئویی بهره می‌برد، بنابراین کاربران می‌توانند پس زمینه خود را محو کرده و خود را در کانون توجه قرار دهند و هشدارها را بی صدا کنند، بنابراین هنگام مکالمه با وضوح بیشتر روشن می شوند. همچنین یک نمایش شبکه جدید برای تماس‌های گروهی فیس تایم وجود دارد که به شرکت کنندگان امکان می‌دهد چهره‌های بیشتری را به طور همزمان ببینند و یک کنترل بزرگنمایی نوری برای دوربین پشتی نیز دارد.

SharePlay

شِیرپِلی یک ویژگی جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد تا در طول تماس‌های فیس تایم، از جمله رسانه‌ها مانند آهنگ‌های اپل موزیک، نمایش‌های تلویزیونی یا فیلم‌ها، تجربیات را به اشتراک بگذارند. رسانه‌ها در هماهنگی برای همه شرکت کنندگان پخش می‌شوند و کنترل‌های پخش به اشتراک گذاشته شده‌اند، بنابراین هر کسی که در جلسه می‌تواند با محتوا بازی کند و آن را استاپ کند، همچنین به یک صف مشترک اضافه شود.

SharePlay همچنین به کاربران امکان می‌دهد تا صفحه نمایش خود را به اشتراک بگذارند تا برنامه ها را با هم نمایش دهند.

برنامه های شخص ثالث مانند Disney + ، ESPN + ، HBO Max ، Hulu ، MasterClass ، Paramount + ، Pluto TV ، TikTok ، Twitch و دیگران متعهد به ادغام با شرپلی شده‌اند.شر پلی تا آیفون، مک، آیپد و اپل TV گسترش می‌یابد، بنابراین کاربران می‌توانند هنگام اتصال از طریق فیس تایم، نمایش‌ها یا فیلم‌ها را روی صفحه بزرگتر تماشا کنند. کنترل میزان صدا بصورت پویا و بصورت خودکار صدا را تنظیم می‌کند تا حتی در صورت پخش صدای بلند محتوای مشترک، دوستان خود را بشنوید. SharePlay همچنین از ویژگی‌های کنترل پیام درون برنامه‌ای برخوردار است.

لینک‌های فیس تایم

کاربران هم اکنون می‌توانند یک لینک به یک تماس فیس تایم ایجاد کنند و از طریق پیام‌ها، تقویم، پست الکترونیکی یا برنامه‌های شخص ثالث به اشتراک بگذارند. لینک های فیس‌تایم را می‌توان برای استفاده از برنامه فیس‌تایم در دستگاه‌های اپل باز کرد، اما آنها همچنین می‌توانند از طریق یک مرورگر وب باز شوند تا فیس‌تایم را برای اولین بار به اندروید و ویندوز بیاورند. تماس‌های FaceTime در وب همچنان به صورت پایان به پایان باقی می‌ماند تا حریم خصوصی حفظ شود.

عکس‌ها

برنامه عکس شامل یک به روز رسانی قابل توجه در قسمت خاطرات، که در حال حاضر دارای یک طراحی جدید، ادغام شده با اپل موزیک است. قسمت “Memories” آهنگ‌ها را براساس تاریخچه گوش دادن به اپل موزیک نشان می‌دهند که با فیلم‌ها و عکس‌ها برای تجربه شخصی‌تر هماهنگ می‌شوند. کاربران می‌توانند خاطرات را با کشیدن از طریق ادغام کردن با حافظه سفارشی کنند، که به شما اجازه می‌دهد آهنگ‌های مختلف را با سرعت و فضایی متفاوت انجام دهید. ۱۲ حالت مموری وجود دارد که می‌تواند با آنالایز کردن عکس و فیلم‌های شما به آن یک مود اضافه کند و از مقدار صحیح کنتراست و تنظیم رنگ استفاده کند. انواع جدید مموری نیز وجود دارد، از جمله تعطیلات، خاطرات مربوط به کودکی، در طول زمان و خاطرات حیوانات خانگی، که میتواند سگ ها و گربه‌های هر فرد را تشخیص دهد.

همچنین امکان مشاهده و ویرایش تمام محتوا از یک ویو حالت چشم پرنده، مشاهده و ویرایش کنید و یک بخش “تماشای بعدی” را نشان می‌دهد که خاطرات مرتبط شناسایی و پخش می کند. بخش “شناسایی افراد” تشخیص هر فرد را بهبود بخشیده است. و حالا اصلاح اشتباهات نامگذاری شده در آلبوم ساده تر است. گزینه‌ای برای ویژگی های کمتر نیز وجود دارد تا عکس‌های کمتری از یک تاریخ خاص، مکان، تعطیلات یا شخص خاص، ویجت عکس، خاطرات، و در صفحه کتابخانه ببینید.

در آی‌او‌اس‌۱۵، عکس‌ها یک پنجره اطلاعات غنی تر برای مشاهده اطلاعات مربوط به عکس مانند دوربین ، لنز و سرعت شاتر ، اندازه فایل یا افرادی که عکس مشترک با شما را در پیام‌ها ارسال کرده اند، در نظر گرفته است. همچنین می‌توانید تاریخ گرفته شده یا مکان را ویرایش کنید، عنوان را اضافه کنید و درباره موارد شناسایی شده توسط Visual Look Up اطلاعات کسب کنید.

انتخابگر عکس برنامه گالری، از جمله در برنامه پیام‌ها، اکنون به شما امکان می‌دهد عکس‌ها را به ترتیب خاصی برای به اشتراک گذاری انتخاب کنید. وقتی اجازه دسترسی به محتوای خاص در کتابخانه عکس را می‌دهید، برنامه‌های شخص ثالث همچنین می‌توانند گردش کار ساده تری را ارائه دهند.

اپل همچنین می‌گوید که همگام سازی اولیه عکس‌های iCloud در دستگاه جدید در آی‌او‌اس15 سریعتر است.

برنامه Maps

این برنامه اکنون از نمای جهانی تعاملی و جزئیات قابل توجهی در نمای سه بعدی جدید برای شهرها برخوردار است. محله‌ها، مناطق تجاری، ارتفاعات، ساختمان‌ها و موارد دیگر اکنون در کنار رنگ‌ها و برچسب‌های جدید جاده‌، نشانه‌های طراحی شده به صورت سفارشی و حالت جدید شبانه “مهتابی” با جزئیات نمایش داده می‌شوند.

برنامه Maps همچنین یک تجربه جدید 3D رانندگی در شهر را با جزئیات جاده مانند مسیرهای چرخش، میانه ها، خطوط دوچرخه و پیاده‌روهای عابر پیاده ارائه می‌دهد که هم در آیفون و هم در برنامه اپل CarPlay کار می کند.

جهت‌یابی حمل و نقل از نو طراحی شده است و مسافران اکنون می‌توانند ایستگاه‌های اطراف را با سهولت بیشتری پیدا کنند و خطوط مورد علاقه خود را پین کنند. نقشه‌ها به طور خودکار در یک مسیر حمل و نقل انتخاب شده دنبال می‌شوند و به کاربران اطلاع می‌دهند که زمان نزدیک شدن به پیاده شدن فرا رسیده است.

همچنین نمای جدید مسیرهای پیاده روی وجود دارد که از واقعیت افزوده استفاده می کند. کاربران به سادگی آیفون خود را بالا نگه می دارند و برنامه Maps موقعیت دقیقی را برای ارائه مسیرهای دقیق راه رفتن با استفاده از دوربین ایجاد می‌کند.

کارت‌های مکان از نو ساخته شده را به راحتی می‌توانید با اطلاعات مربوط به کسب و کارها، مکان‌ها و ویژگی‌های فیزیکی پیدا کنید و ارتباط برقرار کنید. هنگام جستجو برای یک مکان جدید، گزینه‌های جدیدی برای فیلتر کردن نتایج با معیارهایی مانند غذاهای محلی یا زمان باز شدن رستوران‌ها وجود دارد. نقشه‌ها نیز در هنگام حرکت به طور خودکار نتایج جستجو را به روز رسانی می‌کنند.

کیف پول یا wallet

برنامه Wallet از انواع کلید‌های آی‌او‌اس15 پشتیبانی می‌کند، مانند خانه، دفتر، شرکت‌های بزرگ، یا کارت‌های کلیدی اتاق هتل. همچنین پشتیبانی از کلیدهای خودرو را نیز برای باز کردن قفل، قفل و استارت ماشین خود را بدون نیاز به بیرون آوردن آیفون از جیب شما را انجام میدهد.

والت در حال حاضر از ریموت کنترل‌های بدون قفل نیز پشتیبانی می‌کند، و به شما اجازه قفل کردن یا باز کردن در ماشین خود را، از پیش گرم کردن ماشین، و یا باز کردن صندوق عقب را می‌دهد. بعد از سال 2021، مشتریان در کشورهای ایالات متحده آمریکا قادر به اضافه کردن مجوز رانندگی یا شناسه‌های دولتی خود به برنامه کیف پول خواهند بود. به گفته اپل، اداره امنیت حمل و نقل در حال تلاش برای فعال کردن بازرسی‌های امنیتی فرودگاه است و به عنوان اولین مشتری می‌تواند کارت شناسایی دیجیتال خود را در والت استفاده کند. برنامه Wallet همچنین به طور خودکار برگه‌های سواری منقضی شده و بلیط رویدادها را بایگانی می‌کند.

سافاری یا Safari

آی‌او‌اس 15 طرح کاملاً جدیدی را به سافاری می‌آورد. کنترل‌ها به پایین صفحه آورده می شوند تا دسترسی آنها با یک دست راحت باشد.

یک نوار جدید و فشرده وجود دارد که در پایین صفحه شناور است تا کاربران بتوانند به راحتی بین صفحات را ورق بزنند و همچنین شامل یک قسمت جستجوی هوشمند است. “Tab Groupsیا تب‌های گروهی” به کاربران امکان می‌دهد تا برگه‌های خود را در یک پوشه ذخیره کرده و در آیپد، آیفون و مک همگام سازی کنند. علاوه بر این ، یک ویو جدید از نمای کلی شبکه وجود دارد.

کاربران می‌توانند به راحتی یک صفحه وب را برای تازه کردن آن پایین بکشند و همچنین پشتیبانی از جستجوی صوتی نیز وجود دارد. سافاری همچنین برای اولین بار یک صفحه شروع قابل برنامه ریزی و برنامه‌های افزودنی وب موبایل را به دست می‌آورد.

آی‌او‌اس15 دارای قابلیت های جدیدی برای حفظ حریم خصوصی Safari است، از جمله پیشگیری هوشمندانه ردیابی که از پروفایل شما در استفاده از آدرس IP شما جلوگیری می کند. همچنین Safari به طور خودکار سایت‌هایی را که از HTTPS پشتیبانی می‌شوند از HTTP ناامن ارتقا می‌دهد.

برنامه Messages

محتوا ارسال شده به شما در پیام‌ها به طور خودکار در بخش جدید “به اشتراک گذاشته شده با شما” در برنامه مربوطه ظاهر می‌شود. به اشتراک گذاشته شده با شما در عکس‌ها، اخبار اپل، موسیقی اپل، پادکست پ‌های اپل و برنامه اپل تی‌وی برجسته شده‌است. کاربران می‌توانند محتوای قابل توجهی را که با آنها به اشتراک گذاشته شده‌اند، پین داشته باشند تا آن را با شما به اشتراک بگذارد، پیام‌های جستجو و مشاهده جزئیات مکالمه.

گروه‌های عکس ارسال شده در پیام‌ها، بسته به تعداد ارسال شده، بصورت کلاژ قابل مشاهده ظاهر می‌شوند. همچنین اکنون می‌توان تصاویر به اشتراک گذاشته شده از طریق Messages را با استفاده از نام مخاطب پیدا کرد.

مسج‌ها همچنین برخی از پیشرفت‌های منطقه‌ای را در آی‌او‌اس‌۱۵ بدست آورده است، مانند فیلتر کردن پیام کوتاه ناخواسته در برزیل و گزینه‌های اعلان در هند و چین‌، به کاربران اجازه می‌دهد اعلان‌ها را برای انواع پیام‌هایی که انتخاب می کنند خاموش کنند.

برنامه هواشناسی یا Weather

برنامه Weather به طور کامل از نو طراحی شده است. این برنامه اکنون دارای نمایشگرهای گرافیکی بیشتری برای داده‌های آب و هوا، یک نقشه تمام صفحه و یک طرح پویا است که براساس شرایط خارج تغییر می کند.

اپل زمینه‌های متحرک برنامه هواشناسی را برای انعکاس دقیق‌تر وضعیت فعلی خورشید و شرایط بارش دوباره طراحی کرده است. همچنین اعلان‌هایی برای برجسته سازی هنگام شروع و توقف باران یا برف وجود دارد.

برنامه Health

این برنامه دارای یک تب اشتراک جدید است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های مربوط به سلامت خود را با خانواده یا مراقبان به اشتراک بگذارند. نتایج آزمایشگاه با توضیحات، موارد برجسته و گزینه پین ​​کردن نتایج برای دسترسی سریع افزایش یافته است. اکنون سلامتی می‌تواند روندها را شناسایی کرده و توجه کاربران را به تغییرات معنی دار معیارهای بهداشت شخصی جلب کند.

برنامه سلامتی همچنین “Walking Steadiness” را به عنوان یک معیار جدید برای کمک به مدیریت خطر سقوط اضافه می کند. ایمن سازی و نتایج آزمایشات COVID-19 را می توان با استفاده از کد QR ارائه دهنده خدمات بهداشتی در این برنامه ذخیره کرد. موارد برجسته گلوکز خون اکنون سطح خواب و ورزش را نشان می‌دهد و نمودارهای تعاملی را نشان می‌دهد.

برنامه Find My

برنامه فایند مای توانایی‌های جدیدی را برای کمک به مکان یابی دستگاه گمشده‌ای که با استفاده از شبکه Find My خاموش یا پاک شده است، معرفی می‌کند. یکی از اعضای خانواده یا دوستی که انتخاب می‌کند موقعیت مکانی خود را با شما به اشتراک بگذارد اکنون به طور مداوم مکان خود را به صورت مستقیم پخش می کند تا احساس جهت و سرعت را القا کند.

اپل پشتیبانی شبکه فایند مای را به ایرپاد پرو و مکس اضافه می‌کند و ویجت Find My جدید برای نگاهی اجمالی به مکان‌ها وجود دارد.

همچنین هشدارهای جدایی وجود دارد که در صورت ترک یک ایرتگ، دستگاه اپل یا شبکه لوازم جانبی فایند مای در مکانی ناشناخته، به کاربر اطلاع می‌دهد.

یادداشت‌ها

یادداشت‌ها در آی‌او‌اس۱۵ دارای تگ‌های ایجاد شده توسط کاربر هستند تا به راحتی یادداشت‌ها را به روش‌های جدید مرتب و دسته بندی کنند. یک مرورگر تگ برای ضربه زدن روی ترکیب برچسب‌ها و مشاهده سریع یادداشت‌های دارای تگ وجود دارد. همچنین پوشه‌های سفارشی جدید وجود دارد که به طور خودکار یادداشت‌ها را بر اساس برچسب‌ها جمع آوری میکند.

برای یادداشت‌های به اشتراک گذاشته شده،  اکنون می‌توان سایر کاربران را منشن کرد تا از به روزرسانی‌ها به یکدیگر اطلاع دهند و یک فعالیت کاملا جدید، تاریخچه ویرایش اخیر را نشان می‌دهد.

برنامه Reminders

این برنامه اکنون دارای تگ‌هایی برای کمک به سازمان هستند و امکان جستجو و فیلتر کردن ریمایندرها بر اساس تگ‌ها وجود دارد. یک مرورگر برچسب جدید برای ضربه زدن روی ترکیب برچسب‌ها و مشاهده سریع یادآوری های دارای برچسب وجود دارد. همچنین لیست های هوشمند سفارشی جدیدی وجود دارد که به صورت خودکار ریمایندرها را بر اساس تگ‌ها جمع می‌کند. آی‌او‌اس ۱۵ همچنین گزینه‌های دسترسی سریع  برای حذف آسان ریمایندرهای کامل شده، پشتیبانی از زبان طبیعی بهبود یافته و گسترش ویژگی‌های پیشنهادی مانند برچسب‌ها، پرچم‌ها، اولویت و موارد دیگر به همراه می‌آورد.

برنامه Siri

درخواست‌های این برنامه پردازش می شود، امنیت را افزایش می‌دهند و پاسخگویی را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، در حالی که دیگر نیازی به اتصال به اینترنت ندارد.

تشخیص و درک گفتار روی دستگاه بهبود می یابد. سیری همچنین می‌تواند در مورد تماس‌هایی که بیشتر با آن‌ها تعامل دارید، کلمات جدیدی که تایپ می‌کنید و موضوعاتی که درباره آنها می‌خوانید اطلاعات بیشتری کسب کند تا پاسخ های بهتری ارائه دهد.

سیری اکنون می‌تواند موارد روی صفحه مانند عکس‌ها، صفحات وب، محتوای اپل موزیک یا اپل پادکست، اپل نیوز ، مکانهای Maps و موارد دیگر را در یک پیام به اشتراک بگذارد یا حتی برای ارسال عکس از صفحه عکس بگیرد. علاوه بر این، سیری اکنون می‌تواند از متن روی صفحه برای ارسال پیام یا برقراری تماس استفاده کند.

اکنون سیری در حفظ تعادل بین درخواست.ها بهتر است، بنابراین می توانید به صورت مکالمه‌ای به آنچه قبلاً خواسته‌اید مراجعه کنید. همچنین می‌توانید درخواست کنید که یک دستگاه HomeKit را در یک زمان خاص یا تحت شرایط خاص کنترل کنید، مانند هنگام خروج از خانه.

سیری همچنین می‌تواند اعلان‌ها را اعلام کند، مانند یادآوری‌ها، در ایرپاد و در Carplay اپل و کاربران می‌توانند از سیری بپرسند که روی صفحه نمایش آنها چیست. Siri صدای متنوعی را در زبان‌های دیگر در آی‌او‌اس ۱۵، از جمله سوئدی، دانمارکی، نروژی و فنلاندی ارائه می دهد. همچنین پشتیبانی از زبان Siri برای مخلوط انگلیسی، نشانگر و ترکیبی از زبان انگلیسی هند و یک زبان مادری، از جمله هندی، تلوگو، کانادها، مارتی، تامیل، بنگالی، گجراتی، مالایالام و پنجابی وجود دارد.

ویژگی‌های دیگر

ویجت‌ها

ویجت فایند مای- مکان دوستان و وسایل شخصی را نشان می‌دهد.

ویجت مخاطبین- خانواده و دوستان را از طریق تلفن، پیام ها،میل، فیس تایم نشان می دهد. ویجت‌های بازی – ویجت‌های ادامه پخش بازی‌هایی را که اخیراً بازی کرده‌اید در مرکز دستگاه‌های مختلف بازی نشان می‌دهد و ویجت “Friends Are Playing” به شما کمک می‌کند بازی‌هایی را که دوستانتان بازی می‌کنند کشف کنید. ویجت اپ استور- داستان‌ها، مجموعه‌ها و رویدادهای برنامه را از تب امروز نمایش می دهد.

ویجت خواب – اطلاعات مربوط به نحوه خواب شما را نمایش می دهد و امکان بررسی برنامه خواب شما را فراهم می کند.

ویجت ایمیل-نگاهی به آخرین ایمیل‌های شما می‌دهد و دسترسی سریع به یکی از صندوق‌های پستی شما را فراهم می‌کند.

پیشنهادهای ویجت‌های هوشمند- ویجت‌های پیشنهادی برای برنامه‌هایی که از قبل استفاده می‌کنید براساس فعالیت قبلی شما می‌توانند به صورت خودکار در Smart Stack شما در زمان مناسب ظاهر شوند. این گزینه به شما امکان می دهد ابزارک را به استک خود اضافه کنید تا به طور مداوم در آنجا باشد.

مرتب سازی استک‌های هوشمند – کاربران می‌توانند به راحتی ویجت‌های موجود در استک‌های هوشمند خود را مستقیماً از صفحه اصلی با کنترل‌های جدید مرتب کنند.

ترجمه

ترجمه سیستمی- iOS 15 اجازه می‌دهد تا با انتخاب متن و ضربه زدن روی ترجمه، متنی در کل سیستم ترجمه شود. سپس کاربران می‌توانند متن انتخاب شده را کپی، ذخیره، جایگزین یا ترجمه را در برنامه ترجمه باز کنند. کاربران همچنین می‌توانند متن انتخاب شده را در عکس ترجمه کنند.

ترجمه خودکار – برنامه Translate هنگام شروع صحبت تشخیص می دهد و می‌تواند بدون نیاز به ضربه زدن روی دکمه میکروفن در مکالمه، گفتار را ترجمه کند.

نمای رو در رو – کاربران می‌توانند هنگام مکالمه رو در رو نمای مکالمه را تغییر دهند تا هر شخص بتواند مکالمه را از طرف خود ببیند.

طراحی مجدد مکالمات – می‌توان مکالمات را با استفاده از برگه مکالمه در نمای افقی یا عمودی شروع کرد، سپس یک نمای مکالمه طراحی شده جدید را با حباب‌های چت ارائه می‌دهد تا بتوانید با سهولت بیشتری آن را دنبال کنید.

انتخاب آسان‌تر زبان – اکنون با منوهای جدید انتخاب زبان‌ها آسان تر است.

تی‌وی

برای همه شما – برنامه تلویزیونی اکنون یک ردیف جدید با عنوان “برای همه شما” دارد که مجموعه‌ای از نمایش‌ها و فیلم ها را بر اساس علاقه افراد یا کل خانواده انتخاب می‌کند.

“با شما به اشتراک گذاشته شده است” –  برنامه تی‌وی اکنون همه نمایش ها و فیلم هایی را که دوستان و خانواده در Messages به اشتراک گذاشته اند هایلایت می کند.

شرپلی یا shareplay- برنامه tv با مسج‌ها و فیس‌تایم کار می‌کند تا با استفاده از SharePlay با همگام‌سازی محتوا را با دوستان و خانواده مشاهده کنید.

برنامه‌های در حال پخش در ژاپن – برنامه تلویزیونی اکنون از برنامه‌های در حال پخش محبوب در ژاپن پشتیبانی می‌کند.

 میانبرها

ویرایشگر میانبر دقیق تر – Next Action” “Suggestions گزینه‌هایی را برای کمک به شما در تکمیل میانبر مورد نظر ارائه می دهد.

مدیریت میان دستگاه‌ها- میانبرها اکنون در آیپد، آیفون و مک همگام سازی می‌شوند.

اشتراک بهبود یافته – بدون نیاز به مدیریت تنظیمات امنیتی، می‌توانید میانبرها را با یک لینک به اشتراک گذاشته و بارگیری کنید. و گیرندگان برای اطمینان از به اشتراک گذاشته شدن داده‌های تایید شده، پیام های هوشمند دریافت می‌کنند.

یادداشت‌های صوتی یا Voice Memos

سرعت پخش – گزینه‌های جدیدی برای سرعت بخشیدن یا کاهش پخش ضبط‌ها وجود دارد.

رد شدن از سکوت – صدای صوتی به صورت خودکار ضبط‌ها را تجزیه و تحلیل می کند و با یک ضربه به طور خودکار از شکاف‌های صوتی شما عبور می‌کند.

به اشتراک گذاشتن بهبود یافته – امکان به اشتراک گذاشتن چندین یادداشت صوتی به طور همزمان وجود دارد.

دوربین

عکس‌های پانوراما با کیفیت بهتر – حالت پانوراما در آیفون 12 و آیفون 12 پرو اکنون تحریف هندسی را بهبود بخشیده است و می‌تواند سوژه‌های متحرک را بهتر ضبط کند در حالی که نویز تصویر و نوار را کاهش می‌دهد.

بزرگنمایی ویدئو QuickTake – کاربران می‌توانند هنگام گرفتن یک فیلم QuickTake برای بزرگنمایی یا کوچک کردن، به سمت بالا یا پایین بکشند.

 پادکست ها

کشف بهبود یافته – پادکست‌ها، گروه‌های شخصی برای نمایش‌های پیشنهادی درباره موضوعات خاص را ایجاد می‌کنند.

به اشنراک گذاشته شده با شما – قسمت‌های پادکست مورد علاقه خود را در برنامه Messages به اشتراک بگذارید و تمام قسمت‌های به اشتراک گذاشته شده با شما را در “Listen Now” پیدا کنید.

موسیقی

صدای فضایی با ردیابی سر- شنوندگان اکنون می‌توانند از ایرپاد پرو و ایرپاد مکس برای گوش دادن به موسیقی با “Dolby Atmos” و ردیابی سر اپل برای یک تجربه غرق کننده استفاده کنند!

به اشتراک گذاشته شده با شما – برنامه موسیقی اکنون موسیقی به اشتراک گذاشته شده با شما را از Messages ، هایلایت می‌کند.

اپ استور

رویدادهای درون برنامه‌ای – اکنون اپ استور کشف رویدادهای فعلی را در برنامه‌ها و بازی‌ها، از جمله مسابقات بازی، اولین نمایش فیلم‌ها یا تجربه‌های پخش مستقیم، آسان می‌کند.

پنهان کردن برنامه‌های نصب شده – اپ استور تصاویر صفحه برنامه‌های از قبل نصب شده را در نتایج جستجو پنهان می کند.

ویجت اپ استور – ویجت جدید اپ استور داستان‌ها، مجموعه ها و رویدادهای درون برنامه‌ای را از صفحه امروز نمایش می‌دهد.

بازی‌ها

دعوت نامه‌های گروه بازی‌ها و دعوت‌های گروهی – دوستان و گروه‌های جدیدترین پیام های کاربران با انتخاب یک دوست مولتی-پلیر جدید به بازی‌های گیم سنتر وارد می‌شوند.

درخواست های دوستی مرکز بازی – مرکز بازی اکنون درخواست‌های دریافتی را در صندوق ورودی درخواست دوستان نشان می‌دهد.

نکات هایلایت شده‌ی بازی – کاربران می‌توانند با فشار دادن دکمه اشتراک گذاری در دسته بازی مانند دسته بی سیم ایکس باکس سری X یا S و یا دسته بی سیم PS5 DualSense، یک کلیپ ویدیویی تا 15 ثانیه آخر گیم پلی را ذخیره کنند.

ویجت‌های گیم سنتر – یک ویجت ادامه بازی وجود دارد که بازی‌هایی را که اخیراً دارای قابلیت گیم سنتر هستند، در دستگاه ها نمایش می‌دهد. ویجت “Friends are Playing” به کاربران کمک می کند بازی‌هایی را که دوستانشان انجام می‌دهند کشف کنند.

فوکوس برای بازی – فوکوس پیشنهادی برای بازی به شما امکان می‌دهد با فیلتر کردن اعلان‌های ناخواسته غرق در بازی‌ها شوید.

لایو تکست یا Live Text

لایو تکست در عکس ها -ویژگی جدیدی است که می‌تواند متن را در عکس، عکس، صفحه نمایش سریع، سافاری و در پیش نمایش‌های زنده با دوربین تشخیص دهد. سپس کاربران می‌توانند نسبت به آن اقدام کنند، مانند هایلایت برای کپی کردن. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر را در Spotlight یا برنامه Photos بر اساس متن شناخته شده جستجو کنند.

ویژوال لوک آپ-برای برجسته کردن اشیا و صحنه های شناخته شده، انگشت خود را به سمت بالا بکشید یا روی دکمه اطلاعات جدید ضربه بزنید، به شما این امکان را می‌دهد تا در مورد محتوای عکس اطلاعات بیشتری کسب کنید.

اپل کارت و اپل پی

محافظت پیشرفته-کاربران اپل کارت می‌توانند یک کد امنیتی داشته باشند که به طور مرتب تغییر می‌کند تا معاملات آنلاین شماره کارت با امنیت بیشتری انجام شود.

قابلیت کشف شماره کارت بهبود یافته است- کاربران می‌توانند با باز کردن Apple Card خود در Wallet و ضربه زدن روی نماد کارت، شماره کارت خود را سریعتر مشاهده کنند.

طرح برگ پرداخت جدید اپل پی- یک برگ پرداخت جدید “Apple Pay” به کاربران امکان می‌دهد کارت‌های جدید و کدهای کوپن را به صورت درون خطی اضافه کنند. همچنین یک نمای خلاصه بهبود یافته وجود دارد که اطلاعات دقیق‌تری مانند موارد پرداخت، تخفیف‌ها و زیر مجموعه‌ها را نشان می‌دهد.

اسکرین تایم

قسمت “Downtime” در صورت لزوم- می‌توانید زمان خراب شدن دستگاه این حالت را فعال کنید،  جایی که فقط تماس‌های تلفنی و برنامه‌هایی که شما انتخاب می‌کنید مجاز هستند. پس از فعال شدن، یک یادآوری پنج دقیقه‌ای ارسال می شود و زمان خرابی تا پایان روز روشن می شود.

اسکرین تایم API-برنامه نویسان می‌توانند از “API Screen Time” در برنامه‌های کنترل والدین برای پشتیبانی از طیف وسیعی از ابزارها برای والدین استفاده کنند. API ویژگی‌هایی مانند محدودیت‌های اصلی و نظارت بر فعالیت دستگاه را به توسعه دهندگان ارائه می‌دهد.

مموجی

برچسب های جدید مموجی- آی‌او‌اس ۱۵ دارای ۹ برچسب مموجی جدید است که به شما امکان می‌دهد یک لرزش ، یک دست تکان دادن، لحظه لایت بالب و… را ارسال کنید.

گزینه‌های جدید لباس- بیش از 40 انتخاب لباس جدید با حداکثر سه ترکیب رنگ.

دو رنگ چشم متفاوت – مموجی اکنون رنگ متفاوتی را برای چشم چپ و چشم راست شما پشتیبانی می‌کند.

گزینه‌های جدید عینک- سه انتخاب عینک جدید، از جمله اشکال قلب، ستاره و یکپارچه‌سازی با سیستم عامل.

گزینه‌های جدید دسترسی – کاشت حلزون ، لوله های اکسیژن و کلاه ایمنی نرم اکنون در گزینه های Memoji نشان داده شده است.

5G

اتصال پیشرفته با استفاده از 5G – با استفاده از 5G سریعتر، تجربیات بیشتر برنامه‌ها و سیستم‌ها بهبود می‌یابند‌، از جمله پشتیبانی برای پشتیبان گیری از iCloud و بازیابی از پشتیبان گیری iCloud، پخش صوتی و تصویری در برنامه‌های اپل و شخص ثالث، بارگیری محتوای اپل تی‌وی پلاس با کیفیت بالاتر ، همگام سازی عکس‌ها با “iCloud Photos”، به روزرسانی مقالات اپل نیوز پلاس برای خواندن آفلاین وبارگیری مدل‌های یادگیری ماشین.

ترجیح 5G به Wi-Fi- آیفون 12، آیفون 12 مینی، آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12پرو مکس وقتی اتصال Wi-Fi در شبکه هایی که گاهی اوقات از آنها بازدید می کنید کند است، یا وقتی به دستگاه دیگری متصل هستید، به طور خودکار 5G را در اولویت قرار می‌دهد.

فضای شخصی

محافظت از حریم خصوصی میل‌ها – محافظت از حریم خصوصی میل از دیدن آدرس IP شما توسط فرستندگان جلوگیری می‌کند یا اگر ایمیل آنها را باز کرده باشید.

گزارش حریم خصوصی برنامه – بخش جدیدی در تنظیمات به کاربران امکان می‌دهد ببینند که طی هفت روز گذشته برنامه‌ها به چه دفعاتی به مکان‌، عکس‌، دوربین‌، میکروفون و مخاطب خود دسترسی پیدا کرده‌اند.

پیست کردن امن – توسعه دهندگان به شما امکان می‌دهند بدون دسترسی به آنچه کپی کرده‌اید، محتوای برنامه دیگری را جایگذاری کنید تا زمانی که بخواهید به آنها دسترسی داشته باشد.

اشتراک مکان فعلی – توسعه دهندگان می‌توانند به شما اجازه دهند موقعیت مکانی فعلی خود را به طور موقت با یک دکمه قابل تنظیم در برنامه‌های خود به اشتراک بگذارید.

بهبود دسترسی به عکس‌های محدود شده – توسعه دهندگان می‌توانند هنگام دسترسی محدود به پوشه‌های عکس خاص و انتخاب آلبوم‌، قابلیت دسترسی هوشمند به کتابخانه عکس را ارائه دهند.

iCloud+

بازپخش خصوصی iCloud – پازپخش خصوصی iCloud به کاربران اجازه می‌دهد تا هنگام رمزگذاری تمام ترافیک از دستگاه خود، با Safari مرور کنند. درخواست‌ها از طریق دو پخش کننده  اینترنتی جداگانه ارسال می شوند و به همین دلیل طراحی شده است که هیچ کس نمی‌تواند از آدرس IP، مکان و فعالیت مرور شما برای ایجاد پروفایل دقیق در شما استفاده کند.

“ایمیل مرا پنهان کن” – به کاربران امکان می‌دهد آدرس‌های ایمیل تصادفی و منحصر به فردی ایجاد کنند که به صندوق ورودی شخصی شما ارسال می‌شوند، بنابراین شما می‌توانید بدون نیاز به اشتراک گذاری آدرس ایمیل واقعی خود، ایمیل ارسال و دریافت کنید.

تجربه ست آپ کردن

ذخیره سازی موقت iCloud برای انتقال داده‌ها – کاربران اکنون می‌توانند از مقدار نامحدودی از داده‌ها در iCloud پشتیبان تهیه کنند تا به مدت سه هفته به صورت رایگان به دستگاه جدید منتقل شوند.

محتوای بیشتری از اندروید منتقل شده است- انتقال به آی‌او‌اس اکنون می‌تواند آلبوم عکس، پرونده و پوشه و تنظیمات قابلیت دسترسی را نیز جابجا کند.

قابلیت کشف برنامه – برنامه انتقال به iOS اکنون از طریق کد QR در فروشگاه گوگل پلی در دسترس است.

 شناسه اپل

مخاطبین بازیابی اکانت – کاربران اکنون می‌توانند یک یا چند نفر مورد اعتماد را برای تبدیل شدن به یک مخاطب بازیابی حساب انتخاب کنند تا به آنها کمک کند رمز عبور خود را بازنشانی کنند و دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنند.

برنامه “Digital Legacy” – به شما امکان می‌دهد افراد را به عنوان “Legacy Contact” تعیین کنید تا در صورت مرگ شما به حساب و اطلاعات شخصی شما دسترسی داشته باشند.

 دسترسی

کاوش تصاویر با “VoiceOver” – کاربران اکنون می‌توانند با VoiceOver با جزئیات بیشتر افراد، اشیا، متن و جداول را در تصاویر کاوش کنند.

 توصیفات تصویر VoiceOver در Markup – اکنون Markup به شما امکان می‌دهد توصیفات تصویری را که توسط VoiceOver قابل خواندن است اضافه کنید. توصیفات تصویر حتی در حالت اشتراکی ادامه دارد و در طیف وسیعی از برنامه‌های پشتیبانی شده در آیپد، آیفون و مک نیز قابل خواندن است.

عملکردهای صدا برای کنترل سوئیچ- اقدامات صدا برای کنترل سوئیچ به شما امکان می‌دهد بدون نیاز به دکمه‌های فیزیکی، سوئیچ‌ها یا دستورات شفاهی پیچیده، آیفون را با صداهای ساده کلامی کنترل کنید.

صداهای پس زمینه – اصوات پس زمینه به طور مداوم در پس زمینه سر و صدای متعادل، روشن یا تاریک، اقیانوس، باران و جریان‌های صوتی را پخش می‌کنند تا سر و صدای محیطی یا خارجی ناخواسته را پوشانده و به شما در تمرکز یا آرامش کمک کنند. هنگامی که از دستگاه خود استفاده می‌کنید، صداها با صدای دیگر صدا و سیستم ترکیب می‌شوند یا در آن قرار می‌گیرند.

تنظیمات هر برنامه – تنظیمات اندازه صفحه نمایش و اندازه متن را بر اساس برنامه به برنامه تنظیم کنید.

وارد کردن شنوایی سنجی- شنوایی سنجی کاغذی یا PDF را در تنظیمات وارد کنید و مکان‌های هدفون را برای تقویت صداهای نرم و تنظیم فرکانس‌ها براساس نتایج آزمایش شنوایی خود تنظیم کنید.

برنامه مگنیفایر – یک برنامه پیش فرض در iOS است، بنابراین می توانید از آیفون خود به عنوان ذره بین برای بزرگنمایی اجسام نزدیک خود استفاده کنید.

زبان‌های جدید کنترل صدا – Voice Control گزینه‌های جدیدی از جمله چینی ماندارینی ، کانتونی ، فرانسوی و آلمانی را که از فناوری تشخیص گفتار Siri استفاده می‌کنند، اضافه می کند.

لغت نامه

دیکشنری‌های جدید برای هند – دیکشنری‌های دو زبانه برای هند شامل اردو-انگلیسی ، تامیل-انگلیسی ، تلوگو-انگلیسی و گجراتی-انگلیسی است.

فرهنگ لغت اصطلاحات جدید برای سرزمین اصلی چین – فرهنگ لغت اصطلاحات جدید چینی ساده شده برای چین.

دیکشنری‌های جدید برای هنگ کنگ – فرهنگ لغت‌های هنگ کنگ شامل فرهنگ لغت اصطلاحات سنتی چینی-انگلیسی، فرهنگ لغت سنتی چینی-انگلیسی از محاوره های گفتگوی کانتونی و فرهنگ لغت جدید چینی سنتی است.

سایر پیشرفت ها

احراز هویت داخلی – کدهای تأیید مورد نیاز برای امنیت بیشتر در ورود به سیستم را در بخش «گذرواژه ها» در تنظیمات ایجاد کنید و به عنوان گزینه دیگری برای برنامه‌هایی مانند Google” “Authenticator استفاده کنید.  پس از راه اندازی، هنگام ورود به سایت ، کدهای تأیید تکمیل خودکار را انجام می‌دهند.

به روزرسانی‌های نرم افزاری – آی‌او‌اس اکنون گزینه‌ای را برای به روزرسانی به جدیدترین نسخه آی‌او‌اس‌۱۵ به محض انتشار برای جدیدترین ویژگی‌ها و کاملترین مجموعه به روزرسانی‌های امنیتی یا ادامه دادن در آی‌او‌اس ۱۴ و همچنان دریافت به روزرسانی‌های امنیتی مهم انتخاب می‌کند.

ترتیب مجدد صفحات صفحه اصلی – کاربران اکنون می‌توانند با مرتب سازی مجدد صفحات، صفحه اصلی خود را راحت‌تر شخصی سازی کنند.

کشیدن و رها کردن – درگ و دراپ کردن اکنون در بین برنامه‌ها پشتیبانی می‌شود.

تشخیص پکیج – با استفاده از HomeKit” Secure Video”، دوربین‌های امنیتی و زنگ درهای ویدئویی اکنون می‌توانند هنگام ورود بسته، تشخیص و به شما اطلاع دهد.

طراحی مجدد جستجوی کتاب – نتایج جستجو به محض شروع به تایپ نشان داده می‌شوند و غلط‌های املایی را در برنامه کتاب‌ها اصلاح می‌کنند. نمایشگاه کتاب‌های برتر ، کتاب‌های صوتی و مجموعه‌های ژانر در نتایج نشان داده می شود. همچنین کاربران می‌توانند مستقیماً از برگه جستجو کتاب خریداری کنند.

زبان فراگیر (فقط اسپانیایی) – کاربران اکنون می‌توانند جنسیت خود را در کل سیستم انتخاب کنند: زن ، مرد یا خنثی.

دستگاه‌های پشتیبانی شده آی‌او‌اس ۱۵

iPhone 12iPhone XR
iPhone 12 miniiPhone X
iPhone 12 Pro MaxiPhone 8
iPhone 11 ProiPhone 8 Plus
iPhone SE (2020)iPhone 7
iPhone 11 Pro MaxiPhone 7 Plus
iPhone 11iPhone 6s
iPhone XSiPhone 6s Plus
iPhone XSiPhone SE (2016)
iPhone XS MaxiPod touch (7th generation)
دستگاه‌های پشتیبانی شده آی‌او‌اس ۱۵

آی‌او‌اس۱۵ با تمامی آیفون‌های سری ۱۴ همانند سری ۱۳ سازگار است. از جمله دستگاه‌های قدیمی مانند iPhone SE و iPhone 6s اصلی.  دستگاه‌های سازگار با iOS 15 در زیر لیست شده اند.

تاریخ انتشار iOS 15

اپل قرار است iOS 15 را اواخر امسال در پاییز، احتمالاً بین سپتامبر و نوامبر ، منتشر کند.

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR