سبد خرید شما خالی است.

اپل یک دکمه مخفی به آیفون شما اضافه کرده که ممکن است متوجه آن نشده باشید

ادمین یکشنبه، 11 آبان 3 دقیقه مطالعه

Back Tap

اشتباه نکنید، اپل مخفیانه وارد خانه شما نشده تا دکمه‌ای بر روی آیفون شما بچسباند! اما این قابلیت با آی‌او‌اس 14 منتشر شده؛ با آخرین ورژن نرم‌افزار آیفون که شامل ویژگی به نام ضربه به پشت (Back Tap) است. Back Tap یک دکمه جذاب جدید به موبایل شما اضافه می‌کند که مرزهای بین سخت افزار و نرم‌افزار را از بین می‌برد.

Back Tap صفحه پشتی گوشی شما را به یک دکمه بزرگ تبدیل می‌کند که می‌توانید با دو یا سه ضربه، عملکردهای خاصی را در تلفن همراه خود ایجاد کنید. یک شانس خوب وجود دارد که هنوز به آن توجه نکرده‌اید؛ اپل تنظیمات Back Tap را به منوی  قابلیت دسترسی (Accessibility menu) خود وارد کرده‌است.

Accessibility menu

هدف مورد نظر این قابلیت آن است که به کاربران انتخاب‌های بیشتری برای تعامل با دستگاه‌های خود بدهد. بیشتر قابلیت‌های Back Tap شامل: ارتباط با تنظیمات برای باز کردن برنامه‌ها، منوی اعلان‌ها، مرکز کنترل(control center)، رفتن به برنامه یا صفحه وبی خاص، راه اندازی Siri  و یا گرفتن عکس از صفحه.

Back Tap همچنین از برنامه میانبرهای اپل پشتیبانی می‌کند (Shortcuts app)، و این به این معنی است که شما می‌توانید این دکمه‌هارا وادار کنید تا تقریبا هرکاری را انجام دهند. این دکمه‌ها واقعا جذابند: با چشم قابل دیدن نیستند، تا زمان راه‌اندازی آن  از طریق نرم‌افزار کاملا بدون عملکرد هستند، اما می‌توانند با یک ضربه ساده بازشوند، تعامل کند و تقریبا هر وظیفه‌ای که می‌دهید انجام دهد.

شخصی‌سازی نرم افزار در اینجا کلیدی است

شخصی‌سازی نرم‌افزار در اینجا مهم است. تصور اینکه Back Tap تنها به چند انتخاب از پیش تعیین شده محدود باشد که رابط کاربری آیفون را دردسترس تر می‌کند، آسان است. اما با گسترش آن به میانبرها (Shortcuts)، کمپانی اپل آن را به ابزاری برای داشتن خلاقیتی نامحدود تبدیل کرده‌است، که به کاربران اجازه می‌دهد راه خود را برای بهره بردن از  دکمه‌ی پشتی دستگاه خود داشته باشند.

(اما این قابلیت فقط مختص اپل نیست. گوگل برای اندروید11 یک ویژگی مشابه اما محدودتر را طراحی کرد، گرچه که در آخر به جایی نرسید. از آن زمان برخی از توسعه‌دهندگان برای دستگاه‌های اندرویدی آن را تکرار کردند).

Back Tap

همچنین این سطحی از کنترل است که برای دستگاه‌های آی‌او‌اس کم سابقه و عجیب است. تصورت کنید اگر اپل به شما اجازه بدهد تا دکمه‌های کناری را از نو بر روی یک آیفون12  برنامه‌ریزی کنید (برای Siri و Apple Pay) تا بطور مثال گوگل اسیستنت را راه اندازی کنید، یا پیام متنی از پیش تعیین شده‌ای را به دوست خود بفرستید. این تقریبا غیرقابل تصور است.

این قابلیت به خوبی هم کار می‌کند. بنظر می‌رسد کاری که اپل برای فرق گذاشتن بین یک ضربه عمدی به پشت دستگاه و بطور منظم نگه‌ داشتن تلفن انجام داده‌است، قادر بوده پاسخگو باشد. همچنین برای تغییر سریع تنظیمات آن تنها رفتن به مرکز کنترل (Control Center) کافیست، که بسیار مفید است.

 

دکمه‌ای که از محدودیت‌های اپل فراتر می‌رود.

Bach Tap برای ایجاد تعامل سخت افزاری جدیدی که قبلا در دسترس نبود، حسگرها و سخت‌افزارهای موجود در آیفون شما را با استفاده از نرم‌افزار مجدد استفاده می‌کند. این یک دکمه‌ی فیزیکی جدید است که کاربران می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و تقریبا می‌تواند گفت محدودیت‌‌های اپل را ندارد.

دکمه‌های فیزیکی موجود در دستگاه‌ها، مستقیم‌ترین نوع تعامل هستند. به همین دلیل است که سامسونگ بر روی دکمه سفارشی ” Bixby ” اصرار دارد و یا نتفلیکس برای ریموت کنترل Roku  هزینه می‌کند. و گرچه اپل زیاد مایل نیست که دکمه‌های فیزیکی روی دستگاه شما را کنترل نکند، قابلیت Back Tap با دکمه‌ی خود بهترین است.

Back Tap

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت Widget ها در iOS 14

پخش ویدئو

دوشنبه، 7 مهر

قابلیت جدید ‌‌Back Tap در آی‌او‌اس ۱۴

پخش ویدئو

یکشنبه، 29 تیر

استفاده از فونت دلخواه در آیفون و آیپد برای تایپ

پخش ویدئو

چهارشنبه، 28 خرداد

غیرفعالسازی Memoji Stickers

پخش ویدئو

original-product

ضمانت اصل بودن کالا

secure-payment

پرداخت امن

refund-money

۷ روز ضمانت بازگشت

applemarket-support

پشتیبانی ۲۴ ساعته

applemarket-logo

مجموعه اپل مارکت از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه IT آغاز کرده است و از سال 1389 بطور تخصصی در زمینه فروش و خدمات محصولات اپل در حال فعالیت است.

مجموعه اپل مارکت با استفاده از کادری مجرب ، همواره خود را ملزم می داند تا بهترین محصولات با پایین ترین قیمت ممکن را در اختیار کاربران گرامی قرار دهد.

به همین جهت ما شعار #اورجینال_بخرید را سرلوحه فعالیت های خود قرار داده ایم، ما صرفا معتقد به استفاده از لوازم جانبی و کالاهای اورجینال هستیم به همین جهت تمامی کالاهای موجود در فروشگاه ما، برند های اورجینال، معتبر و مورد تایید هستند.


خدمات ما

  • ✅ تعمیرات سخت افزاری
  • ✅ اپل آیدی
  • ✅ فروش انواع لوازم جانبی اورجینال
  • ✅ خدمات نرم افزاری
  • ✅ بیمه محصولات
  • ✅ آموزش و پشتیبانی آنلاین

تماس با ما

  • آدرس:
    تبریز پایین تر از میدان ساعت نرسیده به مصلی مجتمع تجاری استاد شهریار پلاک ۴۳ و ۵۴
  • تلفن ‌تماس: ۰۴۱-۳۵۵۴۴۱۲۲
    ۰۴۱-۳۵۵۳۳۰۳۹
  • ساعات‌کاری: ۹ تا ۲۲
  • ارتباط با ما:
تمامی حقوق این سایت نزد اپل مارکت محفوظ می‌باشد. طراحی و توسعه توسط UZAY.IR